مشارکت بنیاد علوی در ساخت ۱۶۲۲ واحد مسکونی ویژه محرومان خراسان جنوبی
پنجشنبه 26 مرداد 1402

وحید خاوه ای مدیرعامل بنیاد علوی گفت: برای ساخت هزار و ۶۲۲ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی با کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن تفاهمنامه داریم که از این تعداد ۹۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل مردم شده‌ است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، خاوه ای در جلسه بررسی تعهدات بنیاد علوی در زمینه ساخت مسکن محرومان خراسان جنوبی، افزود: با برنامه‌ریزی و توافقاتی که امروز انجام شد در مجموع هزار و ۴۰۰ واحد تا پایان سال جاری تحویل و ۲۰۰ واحد هم سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس تفاهم با کمیته امداد برای ساخت هر واحد مسکونی مددجویی، ۷۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۰ کیسه سیمان رایگان پرداخت کردیم.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: طبق تفاهم با سازمان بهزیستی، برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در نقاط روستایی، یک میلیارد ریال کمک بلاعوض و در نقاط شهری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای این خانواده‌ها پرداخت شده‌ است.

وی بیان داشت: همچنین برای ساخت مسکن محرومان براساس تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، ۱۰ کیسه سیمان و ۲ تن میلگرد پرداخت کردیم که در این تفاهم‌نامه برای ساخت هزار و ۸۷ واحد مسکونی مشارکت داریم.

خاوه ای تصریح کرد: اجرای طرح مسکن محرومان را در استان خراسان جنوبی ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه عمده اقدامات بنیاد علوی در شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف طرح‌های آبادانی و پیشرفت بوده است، گفت: با پیشنهاد استان، فعالیت‌هایی را در شهرستان زیرکوه آغاز خواهیم کرد و در سایر شهرستان‌های استان هم کمک‌های موردی داشته‌ایم.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال انواع کمک‌های بنیاد در بخش‌های مختلف خراسان جنوبی بوده است.

وی گفت: براساس هدف گذاری های صورت گرفته نیز تلاش ما براین است که در سال جاری به همین میزان یا بیشتر در این استان هزینه شود، در عین حال که هزینه‌ کرد بنیاد به احصای پروژه‌ها وابسته است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: بنیاد علوی در ساخت هزار و ۶۲۲ واحد مسکونی برای محرومان استان مشارکت دارد که از این تعداد هزار و ۸۷ واحد براساس تفاهم با بنیاد مسکن، ۱۷۳ واحد تفاهم با کمیته امداد و ۳۶۲ واحد با مجموعه بهزیستی بوده و تلاش ما این است تا سال آینده تمامی این واحدها تکمیل شود.

علیرضا عباس‌زاده عنوان کرد: لازم است در تفاهم‌نامه‌های جدید ساخت مسکن برای محرومان در سطح کشور، خراسان جنوبی ویژه دیده شود.وی از رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خواست نسبت به تبیین و تشریح فعالیت های بنیاد علوی برای مردم اقدام کنند چرا که این اقدامات، خدمات مجموعه نظام به نقاط محروم است.

وی افزود: بنیاد علوی اقدامات محرومیت‌زدایی خوبی را در شهرستان زیرکوه هم دنبال خواهد کرد که امیدواریم توسعه بخشی از این شهرستان مرزی رقم بخورد.

یادآور می شود مدیرعامل بنیاد علوی در این سفر دو روزه ضمن بازدید از برخی پروژه های در حال انجام خوسف شامل زمین چمن مصنوعی ، استخر و ..از برخی مناطق محروم زیرکوه نیز دیدن کرد.

www.alavi-bonyad.com/9066