فراخوان بزرگترین جذب شبکه تسهیلگری برای ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار شغل در کشور
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی وابسته به بنیاد علوی گفت: در سال جهش تولید و مشارکت مردم، ۲۹ همت برای اشتغال و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم هزینه می شود و در این زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۱۰۰ هزار شغل در بیش از ۳۵۰ منطقه در ۳۱ استان برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی، مسعود پناهی افزود: بنیاد علوی در سال جهش تولید و مشارکت مردم اقدام به برنامه ریزی در حوزه توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم با رویکرد اشتغال پایدار کرده است.
پناهی این نکته را نیز یادآور شد که برای اجرای این برنامه مردم به‌عنوان تسهیلگران اشتغال در کل کشور مشارکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: فرایند انتخاب این تسهیلگران به‌عنوان بازوهای مردمی اجرای برنامه‌های اشتغال از حدود یک ماه پیش از طریق درگاه‌های مجازی و رسانه‌های مرتبط با اشتغال آغاز شده و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در این فراخوان ثبت‌نام کردند.

 

بزرگترین رویداد آموزشی تسهیلگران
مدیرعامل موسسه توانمندسازی اقتصادی علوی با اشاره به اینکه بزرگترین رویداد آموزشی تسهیل‌گران اشتغال در کشور از ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان عرصه اشتغال در مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، اهم برنامه‌های اشتغال بنیاد علوی را در سه رسته کسب و کارهای خرد، کارگاهی و بنگاهی با رویکرد رسته‌های مزیت‌دار و حمایت از پایداری اشتغال اعلام کرد.
پناهی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نفر تسهیلگر و مجری برنامه‌های بنیاد علوی در بخش اشتغال و توانمندسازی اقتصادی آموزش می‌بینند.این افراد پس از کسب آموزش‌های لازم در شهرستان‌های هدف بنیاد علوی مستقر شده و وظایف محوله را انجام خواهند داد.
مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی بنیاد علوی همچنین افزود: بنیاد در سه حوزه اصلی در بخش اشتغال فعالیت می‌کند که شامل حوزه کسب‌وکارهای خرد، کسب‌وکارهای بنگاهی کوچک و کسب‌وکارهای کارگاهی است.

www.alavi-bonyad.com/11732