مدیرعامل بنیاد علوی در دیدار با استاندار خبر داد/اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به محرومیت زدایی خراسان جنوبی
چهارشنبه 25 مرداد 1402

مدیرعامل بنیاد علوی مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای محرومیت زدایی از استان خراسان جنوبی طی سال های اخیر را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ سال گذشته هزینه شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، وحید خاوه ای در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در شهر بیرجند اظهار داشت: بخش عمده ای از اعتبارات بنیاد به حوزه احداث مسکن محرومین اختصاص یافته است.
وی با اشاره به انجام کامل تعهدات بنیاد علوی در شهرستان درمیان افزود: اقدامات ما در گام اول برای برآورده کردن نیازهای ضروری و پروژه های مورد نیاز مردم بوده است.
خاوه ای تصریح کرد: بنیاد علوی در سطح استان خراسان جنوبی، طرح ها و پروژه های متعددی را اجرا کرده اما اولویت با درمیان به عنوان شهرستان هدف محرومیت زدایی بوده است.
مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه درمیان از سال ۹۸ و در قالب تفاهم نامه‌ای شهرستان هدف برای این نهاد تعريف شده، بیان داشت: اقدامات ما در این شهرستان از سال ۹۹ وارد مرحله عملیاتی شد و تاکنون نتایج خوبی را به همراه داشته است.
وی با اشاره به پیشنهاد استاندار مبنی بر ورود بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی از شهرستان زیرکوه، تصریح کرد: با برگزاری نشست‌ های تخصصی و بررسی های میدانی، درخصوص نحوه ورود بنیاد به موضوعات مختلف در این شهرستان تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.
خاوه ای با اشاره به سفر روز گذشته خود به شهرستان های طبس و خوسف در این استان اظهار داشت: درخصوص بهره برداری هر چه بیشتر بخش خصوصی از ظرفیت بومگردی‌ها در این دو شهرستان، پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی ویژه را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.
به گفته وی؛ بنیاد علوی برای آموزش کشاورزان در زمینه بهره وری بیشتر نیز آمادگی لازم را دارد.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار از اقدامات خوب بنیاد علوی در این استان تقدیر کرد.
قناعت تصریح کرد: تفاهم نامه ای که در راستای محرومیت زدایی از شهرستان درمیان منعقد شده، نتایج خوبی به همراه داشته است.

www.alavi-bonyad.com/9055