حمایت ۳۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از محرومان لرستان/ سرمایه‌گذاری ۸۵۰۰ میلیارد تومانی در استان
پنجشنبه 16 تیر 1401

رئیس بنیاد مستضعفان از اختصاص 310 میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در استان لرستان خبر داد.

سید پرویز فتاح در سفر به استان لرستان اظهار کرد: از مجموع اعتبار تخصیصی ، 210 میلیارد تومان صرف محرومیت زدایی می شود و 100 میلیارد تومان نیز تا پایان امسال به اشتغالزایی اختصاص داده می شود.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی در دو شهرستان کوهدشت و الیگودرز استان لرستان نیز اظهار کرد: این دو شهرستان جزو مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد است و مقرر شد تا پایان سال برای هر یک آنها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.

توزیع 30 هزار بسته لبنی  
رئیس بنیاد مستضعفان با تشریح جزییاتی از توزیع بسته‌های معیشتی این بنیاد برای نیازمندان نیز گفت: در مرحله قبلی توزیع۳۰ هزار بسته در میان خانوارهای کم‌برخوردار استان توزیع شد و در این مرحله نیز ۳۰ هزار بسته لبنی به ارزش ۱۸ میلیارد تومان توزیع می‌شود.

کمک بنیاد به دو نهاد حمایتی
وی با تاکید بر کمک بنیاد مستضعفان به دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد برای کمک‌رسانی‌های موردی به نیازمندان گفت: در جلسه با مسئولان استان لرستان مقرر شد بنیاد مستضعفان تا مبلغ ۵ میلیارد تومان را برای هریک از این دو نهاد حمایتی اختصاص دهد تا جوابگوی مراجعان موردی خود شود.

سرمایه گذاری های جدید بنیاد 

فتاح با اعلام اخباری جدید از حمایت بنیاد مستضعفان در موضوع اشتغالزایی گفت: ما در بخش نخست که شامل ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال است، ۱۰۰ میلیارد تومان را برای امسال علاوه بر تسهیلات قبلی اختصاص دادیم که در صورت جذب این تسهیلات، مبالغ بیشتری به این موضوع اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه ارائه تسهیلات کلان برای فعالیت‌های اقتصادی بزرگ نیز مقرر شد بنیاد مستضعفان پس از بررسی‌ طرح‌های اقتصادی استان، مشارکتی را به صورت ارائه تسهیلات داشته باشد.

اجرای تفاهمنامه احداث مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول

رئیس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات این بنیاد در کمک به خانه‌دار شدن اقشار نیازمند این استان اظهار کرد: بنیاد در راستای اجرای تفاهم‌نامه احداث مسکن برای خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای دو معلول تحت پوشش بهزیستی و همچنین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و خانواده‌های فاقد پوشش حمایتی، متعهد به مشارکت در ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی شده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از این واحدها احداث شده و ساخت مابقی که باید با مشارکت سایر دستگاه‌ها احداث شود نیز در دست  اقدام است و ما تاکید کردیم به تمام تعهداتمان در این بخش که در سال جاری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است، عمل خواهیم کرد.

اجرای بزرگترین سرمایه گذاری در لرستان 

فتاح در پایان با اشاره به انجام بزرگترین سرمایه‌گذاری استان لرستان توسط بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: تا امروز ۸۵۰۰ میلیارد تومان  برای احداث دو واحد گازی و یک واحد بخار در نیروگاه خرم‌آباد اختصاص داده شده که رقم بسیار قابل توجهی است و ما اعلام کردیم برای توسعه استان آمادگی داریم بلوک دوم این نیروگاه که مشابه بلوک اول است را با سرمایه‌گذاری بنیاد احداث کنیم تا ظرفیت تولید برق نیروگاه خرم‌آباد به ۱۰۰۰ مگاوات ارتقا یابد.

منبع: بنیاد مستضعفان

www.alavi-bonyad.com/4010/