دکتر دهقان: با اتکا به سرمایه معنوی بنیاد، فردایی بهتر را برای ساکنان مناطق محروم ایجاد می کنیم
چهارشنبه 17 آبان 1402

رئیس بنیاد مستضعفان سرمایه معنوی بنیاد را فوق العاده بالا اعلام کرد و گفت: باید با اتکا به این توان، فردایی بهتر را برای ساکنان مناطق محروم ایجاد کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ دکتر «حسین دهقان » در نشست سراسری اعضای شبکه پیشرفت و آبادانی مناطق هدف بنیاد علوی با بیان اینکه امروز بنیاد دارای یک اعتبار و اعتماد در مناطق محروم کشور است تصریح کرد:  ورود ما به هر منطقه محروم، فردایی بهتر را برای آن منطقه و ساکنان آن رقم می‌زند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد باید در مناطق محروم از تمامی ظرفیت های رسمی، دولتی، مردمی، خیرین و همه علاقه مندان به همکاری استفاده کرد و بنیاد چتری برای همه کسانی باشد که می خواهند در مسیر مقدس و هدف بنیاد کاری کنند.

دکتر دهقان با بیان اینکه تمرکزگرایی بالاترین آفت سیستم اداری است، افزود: برای پرهیز از این آفت در بنیاد. مقرر شده است با نگاهی از پایین به بالا، شناختی جامع از ظرفیت‌های مناطق، محرومین و همچنین نیازهای آن ها کسب کنیم و بر اساس همین استعدادها و ظرفیت‌ها برای پاسخگویی به نیازهای ساکنان این مناطق، تحولی بزرگ را با هدف رسیدن به شرایطی قابل اطمینان رقم بزنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید براین مطلب که شناسایی استعدادهای موجود، سرمایه گذاری و رشد و تعالی باید اولین چیزی باشد که به آن توجه می کنیم، افزود: در این مسیر باید با درگیر کردن این افراد، حس مسئولیت، مالکیت و مشارکت را به آن ها انتقال دهیم .

دکتر دهقان گفت: حس مسئولیت و مالکیت باید به تمامی معنای کلمه در تک تک آحادی که در کار و فعالیت ما هستند بوجود بیاید واحیا شود.

دکتر دهقان ادامه داد: ما امروز وظیفه داریم از بالاترین سطح فناوری در خدمت فعالیت های خود استفاده کنیم.

وی افزود: باید خواستن را در مناطق محروم احیا کرد؛ یکی از پیامدهای فقر به اصطلاح فرورفتگی و پذیرش وضعیت فقر است، ما این را باید نکوهش کنیم. اینکه چرا کسی فقیر است ما مسئول هستیم، نباید این طور باشد، پذیرش فقر پسندیده نیست، چه از طرف فرد و یا چه از طرف نظام باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح داشت: حضور فیزیکی را که باید داشته باشیم، اما یادمان باشد باید سیستم های پشتیبان و نظاماتی را درست کنیم که بیشترین دسترسی ایجاد و بهترین خدمات را ارائه کنیم و این را هم مبتنی بر وضعیتی که آنجا دارد می شود سرمایه گذاری کرد.

www.alavi-bonyad.com/10255