بنیاد مستضعفان یک دستگاه آمبولانس به شبکه بهداشت قهاوند اهدا کرد
سه شنبه 16 آبان 1402

بنیاد علوی در طرح اهدای آمبولانس به مناطق محروم کشور، به تازگی یک دستگاه آمبولانس به منطقه محروم قهاوند در استان همدان اختصاص داد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ این آمبولانس با اعتبار 35 میلیارد ریالی، در مراسمی با حضور مسئولین شهرستان به شبکه بهداشت قهاوند واگذار شد.

دکتر محمدرضا شکوهی رئیس اورژانس ۱۱۵ استان همدان ضمن تشکر از اقدام قابل تحسین بنیاد مستضعفان، بیان کرد: این آمبولانس به عنوان آمبولانس پشتیبان جهت اعزام بین مراکز در درمانگاه قهاوند مستقر خواهد شد .

یادآورمی شود: بنیاد مستضعفان در تیرماه ۱۴۰۲، از خرید و تجهیز ۳۰ دستگاه آمبولانس و اهدای آنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اعزام به مراکز درمانی مناطق محروم کشور خبر داده بود.

آمبولانس‌های اهدایی به 30 مرکز درمانی در 19 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور تعلق گرفته و تجهیزات داخل این آمبولانس‌ها شامل الکتروشوک، ونتیلاتور، مانیتورینگ علایم حیاتی، انکوباتور نوزاد، کلد باکس، تراکشن اسپیلت، اسکوپ استرچر، لانک بک برد، جلیقه ثابت سازی ستون فقرات، تشک خلاء، انواع آتل‌های سیمی، گلوکومتر، پمپ سرم، پالسی اکسی متر و کولار گردنی است.

بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار کشور در 3 سال اخیر سومین مرحله از تحویل آمبولانس‌های تجهیز شده به این مناطق را اجرا کرد که باتوجه به واگذاری این استان ، تعداد آمبولانس‌های اهدایی بنیاد مستضعفان به مناطق محروم به 100 دستگاه رسید.