احداث بیش از ۳۰۰ زمین چمن در مناطق محروم توسط بنیاد مستضعفان
یکشنبه 23 مهر 1402

مدیرعامل بنیاد علوی در مراسم «جام پرچم»، مرحله ملی اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستائیان و عشایر کشور گفت: احداث نزدیک به ۴۴۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق محروم برنامه ریزی شده که بیش از نیمی از آن ها به بهره برداری رسیده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی، وحید خاوه ای در این مراسم که با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری در مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: بنیاد مستضعفان برنامه های پیشرفت و آبادانی مناطق محروم را در حوزه های فرهنگی اجتماعی، آموزشی و ورزشی و غیره اجرا می کند.

وزیر ورزش در این مراسم از اقدامات اثر گذار و ارزشمند بنیاد علوی در حوزه ورزش و محرومیت زدایی در کشور قدردانی کرد و گفت: اقدامات و حمایت های بنیاد علوی در حوزه ورزش قابل تقدیر است که بعضاً مشاهده می شود که تنها امکانات موجود در یک روستا و شهرستان محروم همین زمین چمن است که به همت بنیاد ایجاد شده است.

هاشمی در ادامه یکی از راه های توسعه ورزش را توجه به مناطق محروم و روستایی دانست و افزود: با تقویت این بخش می توان سلامتی را به اقشار مختلف جامعه بازگرداند.

یادآور می شود: افتتاح زمین چمن مجتمع فرهنگی آموزشی امام خمینی (ره) با حضور وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل بنیاد علوی از جمله برنامه های حاشیه ای این مراسم بود.

همچنین ادای احترام وزیر ورزش و مدیرعامل بنیاد علوی به شهید شاخص وزارت ورزش شهید عجمیان، توشیح و امضاء لوح یادبود جام پرچم توسط وزیر ورزش و مدیرعامل بنیاد علوی ، رژه ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این دوره از مسابقات با حضور تیم های منتخب از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی و آموزشی امام خمینی(ره) شهرستان لواسان آغاز شد.

ورزش‌های بومی و محلی از جمله تفریحات جذاب و پرطرفدار مردم روستاها و عشایر محسوب می شود اما به دلیل کمبود امکانات، بسیاری از مردم این مناطق از این نوع ورزش محرومند، به همین دلیل احداث زمین چمن مصنوعی توسط بنیاد علوی در مناطق محروم و حتی صعب العبور کشور تنها روزنه امید مردم ساکن این مناطق دور افتاده است .

www.alavi-bonyad.com/9918