مدیرعامل بنیاد علوی: خبرنگاران نماد تعهد، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند
سه شنبه 17 مرداد 1402

مدیرعامل بنیاد علوی در پیامی به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی روز خبرنگار ؛ خبرنگاران را نماد تعهد ، وظیفه شناسی ، دلسوزی ، آگاهی بخشی و مطالبه گری دانست .
به گزارش روابط عمومي بنیاد علوی .متن پیام معاون بنیاد مستضعفان به این شرح است:به نام خالق قلم به راستی خبرنگاران نماد تعهد، وظیفه‌شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی‌بخشی و عینیت بخشیدن به آیه کریمه «ن و القلم مایسطرون» در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند که وظیفه خطیر دیده‌بانی از کیان آن را برعهده دارند.در تقویم رسمی کشور هفدهم مرداد‌ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

این روز یاد‌آور شجاعت و ایثار عزیزانی است که جهت تنویر افکار عمومی، دستیابی به‌حقیقت، تلاش برای رسیدن به آرمان‌های والای انسانی و میهن دوستی از هیچ کوششی برای انتشار اخبار دریغ نمی‌کنند در حالی که تنها وسیله در اختیار آنان «قلم‌» است.

هفدهم مرداد، روز پاسداشت صاحبان قلم هاي پاکي است که رسالتشان اطلاع رساني دقيق، متعهدانه و همراه با عدالت است. اين تاريخ يادآور تلاش و سخت کوشي مجاهداني است که عاشقانه و بي پروا در عرصه وسيع و پرخطر اطلاع رساني جان خويش را در طبقي از اخلاص نهاده و با عشقي غيرقابل وصف به رسالت و حرفه خود‏ در آسمان وسيع شهادت و جانبازي پروازي بي پايان در اوج مظلوميت را دنبال مي کنند و سال روز شهادت مجاهد اهل قلم، شهید صارمي، به درستي روز خبرنگار نام گذاري شده است.

شهيد صارمي با ايفاي رسالت خود در عرصه خبرنگاري برگي زرين در تاريخ تقويم جمهوري اسلامي به ثبت رساند و به افتخار اين شهيد والامقام اين روز براي هميشه در تاريخ به يادگار ماند.

اين روز بزرگ را به خبرنگاران ساعي وپرتلاش تبريک عرض مي نمايم و امیدوارم تمامی تلاشگران عرصه رسانه با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهي بخشي و شفاف سازي موفق و پیروز باشند.

www.alavi-bonyad.com/8866