حمایت های بنیاد علوی از مادران باردار و شیرده فراشبند استان فارس
دوشنبه 16 مرداد 1402

بنیاد علوی در ادامه حمایت های خود از مادران باردار و شیرده نیازمند، 180 بسته غذایی را در قالب برنامه حمایتی تغذیه ای در منطقه محروم فراشبند استان فارس توزیع کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، در این برنامه که با هدف ارتقای سطح سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه در مناطق محروم سراسر کشور اجرا می شود، زنان باردار نیازمند از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان و به مدت ۱۲ ماه زیر پوشش قرار می‌گیرند.

اجرای برنامه‌های حمایتی و اختصاص سبد‌های غذایی به مادران باردار و شیرده نیازمند گامی موثر برای کاهش آمار شیوع تولد نوزادان کم وزن به شمار می آید.

به گفته زهرا ضیایی کارشناس بهبود تغذیه، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم پیش از بارداری، شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، هموگلوبین کمتر از ۱۱ گرم در دسی لیتر (در سه ماهه دوم بارداری)، ۲ قلویی و بیشتر و وزن گیری نامطلوب دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش از شاخص‌های انتخاب مادران باردار برای پوشش در این برنامه حمایتی تغذیه‌ای بنیاد علوی است .

وی در باره سبدهای غذایی مادران باردار و شیرده نیازمند نیز توضیح داد: برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات ، عسل و …از جمله اقلام توزیعی است که بخش مهمی از نیاز تغذیه‌ای مادر در دوران بارداری و شیردهی را تامین می کند.

www.alavi-bonyad.com/8480