مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع) اعلام کرد: حمایت بنیاد علوی از فعالیت های رایگان تخصصى و فوق تخصصى درمانى قرارگاه جهادی امام حسین (ع) در سراسر کشور
شنبه 14 مرداد 1402

مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع) از انجام فعالیت های درمانى تخصصى، فوق تخصصى و نادر درمانى این قرارگاه در قالب 5 گروه درمانى با حمایت بنیاد علوی در نقاط محروم سراسر کشور خبر داد.

علی محمودی در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی با اشاره به آغاز فعالیت این قرارگاه از سال ۱۳۹۷ گفت: پزشكان متخصص و جهادگران قرارگاه با استقرار در مناطق محروم کشور خدمات خود را در قالب 5 گروه پزشکی، دندانپزشکی، عمران و سازندگی، آموزش و ارتقاى سلامت و دامپزشکی به صورت رایگان ارائه خواهند داد.

وی ضمن اشاره به برگزارى مرحله دوم رويداد جهادى براى ايران با اشاره به استقرار گروه هاى درمانى این قرارگاه در چند شهرستان استان چهارمحال و بختیاری از ٨ تا ١٣ مرداد ماه سال جاری گفت: در این مدت تيم جراحى پلاستيك ترميمي، تيم جراحى فك و صورت، تيم جراحى مغز و اعصاب و ستون فقرات گروه تخصصی و فوق تخصصی جراحى ابن سیناى قرارگاه جهادى امام حسين(ع) در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد مستقر شد.

محمودی گفت: این گروه مشغول به انجام اعمال جراحی پلاستیک ترمیمی، جراحی و درمان شکاف کام، لب و ناهنجاری های مادرزادی، جراحی آبمروارید چشم، جراحی گوش، حلق و بینی و جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات با حمایت بنیاد علوی به صورت رایگان است.

به گفته مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع)، همزمانی سفر مدیرعامل بنیاد علوی به استان چهارمحال و بختیاری فرصت خوبی برای بازدید وحید خاوه ای از اقدامات گروه تخصصی و فوق تخصصی ابن سیناى قرارگاه جهادى امام حسين(ع) را فراهم کرد.

وی در عین حال از پذیرش ۳۵۰ نفر بیمار به صورت قطعی در این مدت خبر داد و گفت: براى همه افراد پذيرش شده پرونده پزشكى تشکیل شد و برای آن دسته كه نياز به عمل جراحى داشتند ، عمل جراحى انجام شد و برای مابقي بیماران پذیرش شده به تشخيص پزشکان گروه داروهای لازم تجویز شد.

محمودی این نکته را نیز یادآور شد: به جهت ضرورت و اهمیت پیگیری های پس از عمل جراحی و فرایند درمانی و با توجه به طولانی بودن پروسه درمان بعد از عمل جراحی بنابراین ارتباط و خدمات دهی قرارگاه با برخی بیماران تا چند مدت طول می کشد.

وی در باره استقرار قرارگاه در استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در این مدت در شهرهای اردل، کوهرنگ و شهر کرد 6 اکیپ دیگر از تیم های دندانپزشکی و دامپزشکی به صورت همزمان مشغول به ارائه خدمت شدند.

محمودی اظهار داشت: گروه دندانپزشکی شهید طهرانی مقدم قرارگاه جهادی امام حسین(ع) از ۸ مرداد ماه در این استان مستقر شدند و براساس توافق با نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان اردل از منطق هدف بنیاد علوی، مقرر شد خدمات دندانپزشکی این گروه به صورت مستمر در این منطقه ارائه شود.

مسئول قرارگاه جهادی امام حسین(ع) افزود: در بخش دامپزشکی انجام عملیات واکسیناسیون، معاینه، تجویز دارو برای بیش از ۱۲ هزار دام را از جمله اقدامات گروه دامپزشکی رازی قرارگاه جهادی امام حسین(ع) را اعلام کرد.

وی تعداد سفرهای جهادی این قرارگاه را در حوزه مختلف تاکنون 41 سفر اعلام کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان قرارگاه مجموع کادر گروه های درمانی عملیاتی قرارگاه جهادی جهادی امام حسین(ع) در بخش جراحی ۲۱۰ نفر، در بخش دندانپزشکی ۶۴۵ نفر، در بخش دامپزشکی ۶۵ نفر می‌باشند.

محمودی افزود: کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمان، خوزستان، مازندران، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و فارس از جمله استان هایی است که این قرارگاه جهادی در سال ۱۴۰۲ با حمایت بنیاد علوی مشغول به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی خواهد شد.

وی در پایان افزود: سومین مرحله «رویداد جهادی برای ایران» قرارگاه جهادی امام حسین(ع) با حمایت بنیاد علوی مهرماه سال جاری در استان کردستان با استقرار کاروان تخصصی و فوق تخصصی سلامت قرارگاه برگزار خواهد شد.

/www.alavi-bonyad.com/8824