فتاح در سفر به مشهد اعلام کرد: اجرای ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱/ سرمایه‌گذاری اقتصادی ۱۵ هزار میلیارد تومانی بنیاد در این استان
جمعه 13 مرداد 1402

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به مشهد، از اجرای ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، سید پرویز فتاح در جلسه با استاندار خراسان رضوی، با اشاره به برخی از اقدامات بنیاد در این استان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در حوزه حمایت از محرومان این استان، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان را طی سال گذشته در بخش‌های متعددی از جمله مشارکت در ساخت مسکن، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی، حمایت‌های معیشتی، کمک به تامین جهیزیه و … هزینه کرده است و مضاف بر این موارد، حمایت‌هایی را نیز برای تکمیل مهمانسرای معلولان بهزیستی در مشهد داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در حوزه کمک به خانه‌دار شدن محرومان، بنیاد مستضعفان مشارکت در ساخت ۳۷۰۰ واحد را در دستور کار داشته که تا امروز بیش از ۱۶۰۰ واحد تکمیل شده و به خانواده‌های محروم این استان واگذار شده است.

فتاح با بیان اینکه این بنیاد در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به محرومان این استان واگذار کرده، گفت: برای امسال نیز مقرر شد اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به محرومان خراسان رضوی تخصیص دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در حوزه معیشت نیز در سال گذشته بیش از ۱۸۶ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان توزیع شده و برای تامین جهیزیه ۸۰۰ نوعروس خانواده‌های محروم نیز مشارکت داشته‌ایم.

وی با اشاره به شهرستان‌های هدف طرح آبادانی و پیشرفت این بنیاد در استان خراسان رضوی گفت: شهرستان رشتخوار در این استان از مناطق هدف طرح آبادانی بنیاد است و ما در شهرستان‌های گناباد، بجستان، کوهسرخ و خواف و البته حاشیه شهر مشهد نیز اقداماتی را با اعتباری معادل ۲۵۰ میلیارد انجام دادیم.

به گفته فتاح ، ساخت بیش از ۱۰۰ کلاس درس، کمک به احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی، احداث ۳ زمین چمن مصنوعی و کمک به فعالیت‌های فرهنگی، بخشی از اقدامات بنیاد در این حوزه‌ها و بخصوص حاشیه شهر مشهد بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه، از آمادگی برای واگذاری ۲ قطعه زمین بنیاد در مشهد و شهرستان قوچان به مساحت ۱۶.۵ هکتار به خانه‌دار شدن محرومان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و تاکید کرد که پس از تکمیل و تأیید بررسی‌های کارشناسی، این املاک به اراضی واگذار شده بنیاد به نهضت ملی مسکن اضافه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت بنیاد از محرومان بخصوص خانواده‌های محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، گفت: بنیاد مستضعفان برای پاسخگویی به نیازهای خانواده‌های تحت پوشش و مراجعان موردی، ۱۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و ۱۰ میلیارد تومان به بهزیستی  پرداخت می‌کند.

 

سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی 

فتاح در ادامه با تشریح برخی سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی بنیاد در خراسان رضوی نیز گفت: ما در پروژه کارخانه کنسانتره در منطقه خواف این استان بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و برای احداث یک کارخانه گندله‌سازی نیز درحال سرمایه‌گذاری ١٥ هزار میلیارد تومانی در این منطقه هستیم.

وی افزود: همچنین با هدف حمایت از کشاورزان مقرر شد، در فاز نخست، ۱۲ چاه‌ تحت مالکیت بنیاد به زارعین با شرایط ویژه‌ای واگذار شود که ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان دارد.

www.alavi-bonyad.com/8809