با مساعدت بنیاد علوی محقق شد؛ بهره‌مندی ۵۸ روستای بخش آسفیج شهرستان بهاباد استان یزد از نعمت آب شرب
شنبه 17 تیر 1402

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان بهاباد در استان یزد، از اتمام فاز اصلی آبرسانی به ۵۸ روستای بخش آسفیچ شهرستان بهاباد خبر داد.

«حسین زینلی» در گفت و گو با روابط‌عمومی بنیاد علوی اظهار داشت: به دلیل خشکسالی های بیش از یک دهه اخیر بویژه در مناطق کویری، مردم روستاهای بخش «آسفیچ» با کمبود آب شرب مواجه بودند و در تابستان حتی برای آب آشامیدن نیاز به آب رسانی با تانکر به این مناطق بود.

وی افزود: با ورود بنیاد علوی و مساعدت موثر در دو مرحله به پروژه بزرگ آبرسانی به این روستاها به نام مجتمع امام علی(ع)، امیدها برای تکمیل هرچه سریع تر پروژه و تامین آب شرب پایدار و بهداشتی برای روستاییان در دلها زنده شد.

زینلی ادامه داد: با تلاش و پیگیری مسئولین ذیربط بویژه مشارکت شرکت آبفای استان یزد خط اصلی این مجتمع تکمیل و آب به آخرین و مهمترین نقطه این خط یعنی مرکز بخش آسفیچ رسید و همزمان با عید سعید غدیر مردم زحمتکش این دیار از این آب پایدار بهره مند شدند.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بهاباد با اشاره به بهره مندی حدود ۶ هزار نفر از این مجتمع آبرسانی، در خصوص جزییات پروژه گفت: پروژه شامل اجرای ۵۸ کیلومتر خط انتقال در مسیرهای صعب العبور کوهستانی، احداث ۲۳ مخزن، اجرای ۱۰ مورد برق رسانی و ۴ کیلومتر شبکه توزیع (در مرحله اول) می باشد که بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

وی افزود: بنیاد علوی برای این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و خرید کل اقلام و تجهیزات پروژه هزینه کرده که ارزش آن به نرخ روز حدود دو برابر مبلغ اعلامی است.

نماینده بنیاد علوی در شهرستان بهاباد در خصوص تکمیل نهایی این مجتمع خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی پیمانکاران این پروژه، حداکثر تا یک ماه آینده روستاهای واقع در تنگل های کوهستانی (درختان میوه و جنگلی)، «همیجان»،«بهدان» و«فودیج» از آب پایدار این مجتمع بهره مند خواهند شد.

www.alavi-bonyad.com/8229