دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت چالدران خبر داد: اعطای 100 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان محروم این شهرستان
چهارشنبه 31 خرداد 1402

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت چالدران در استان آذربایجان غربی از اعطای 100 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به همت بنیاد علوی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

«امین نجفی » در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی، افزود: این تسهیلات جهت حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال در 15 رسته مختلف در سطح روستاهای چالدران اعطا شده است.

وی افزود: همچنین این نهاد با هدف حمایت از ساخت مسکن محرومین به متقاضیان ساخت در قالب تفاهم با بنیاد مسکن (سهم شهرستان 252 واحد) برای هر واحد 200 کیسه سیمان رایگان و 2 تن میلگرد، رایگان اهدا می کند و این روند ادامه دارد.

نجفی، آسفالت بیش از ۳۰ کیلومتر راه روستایی، احداث چندین استخر آب کشاورزی، تعمیر آب بند و لایروبی کانل های کشاورزی، احیاء چاه های عمیق و تسطیح راه های کشاورزی در روستاها را از دیگر اقدامات در انجام نهاد آبادانی و پیشرفت چالدران بیان کرد.

به گفته دبیر نهاد چالدران، ساخت ۲ مدرسه علوی، تعمیر و تجهیز مدارس، مساجد ، خانه بهداشت و کمک به آسفالت معابر شهری، اهدای مبلمان شهری، تعمیر تجهیز پارک ها، تعمیر و تجهیز سالن ورزشی، احداث چندین چمن مصنوعی، احداث ۱۱ دکل صدا سیما، اهدای آمبولانس و ساخت درمانگاه بخشی از خدمات بنیاد علوی در چالدران است.

وی ادامه داد: نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان چالدران برای زیباسازی شهر آواجیق، المان شهری و بتن پلاک و جدول و کانیو در مجموع به مبلغ 10 میلیارد ریال به شهرداری آواجیق اهدا کرد.

نجفی افزود: کمک به تکمیل 20 واحد مسکونی محرومان با 90 درصد رشد فیزیکی، اهدای 2 تن میلگرد رایگان از دیگر اقدامات در حال انجام نهاد آبادانی و پیشرفت چالدران است.

www.alavi-bonyad.com/8101/2