خاوه ای در دیدار با استاندار گلستان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ بنیاد مستضعفان مبلغ 200 میلیارد تومان در امور محرومیت زدایی استان گلستان هزینه کرده است / آمادگی بنیاد برای کمک به پروژه های اولویت دار بخش وشمگیر و انبارآلوم گلستان
جمعه 26 خرداد 1402

مدیرعامل بنیاد علوی گفت که این نهاد در سال 1401 ، 200 میلیارد تومان اعتبار را به اقدامات محرومیت زدایی در حوزه های مسکن، زیرساخت، بهداشت ودرمان، آب ، اشتغال و آموزشی در استان گلستان اختصاص داده و هزینه کرده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، « وحید خاوه ای » در سفر یک روزه به استان گلستان و دیدار با « علی‌محمد زنگانه» استاندار با اشاره به حضور پررنگ بنیاد علوی در مناطق استان گلستان، افزود: فعالیت های آبادانی و پیشرفت بنیاد در مراوه تپه از سال 1398 آغاز شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای حضور بنیاد علوی در مراوه تپه میزان دسترسی مردم روستاها به آب پایدار تنها 30 درصد بود اما در حال حاضر این میزان به 70 درصد رسیده و تلاشمان بر آن است تا با کاهش مشکلات فاصله ها را کمتر کنیم.

مدیرعامل بنیاد علوی در ادامه عنوان کرد نرخ دسترسی به مراکز بهداشتی روستایی ۴۰ درصد بود که اکنون به حداقل 70 درصد رسیده و افزود: با احداث ۶۴ تختخوابی بیمارستان علوی دسترسی مردم شهرستان به خدمات بهداشتی به 90 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: اقدامات بنیاد علوی در حوزه مسکن، راه و مدارس در این منطقه نیز با هدف کاهش فاصله ها انجام شده است .

خاوه ای، کمک به ساخت مسکن محرومان منطقه آق قلا ، کمک به خانه دار شدن خانواده های دارای دو معلول و بیشتر، خانواده های محروم غیر تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی را از دیگر اقدامات بنیاد علوی در این شهر محروم دانست .

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به حمایت و پشتیبانی بنیاد علوی از بخش «وشمگیر» و شهر «انبارالوم» با 33 روستا و 35 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان آق‌قلا در شمال گلستان گفت: علمیاتی شدن منابع بنیاد در این منطقه محروم منوط به برنامه ریزی و مشارکت مشخص دستگاه ها است .

خاوه ای در ادامه بر ضرورت تصمیم هماهنگ سایر دستگاه ها و تعیین پروژه های اولویت دار جهت محرومیت زدایی در منطقه وشمگیر و انبارالوم تاکید کرد.

وی افزود: همان گونه که در مراوه تپه تلاش کرده ایم در کنار دولت به خدمت رسانی بپردازیم در منطقه وشمگیر و انبارالوم نیز همراهی خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، خاوه ای پیش از دیدار با استاندار، از چهار روستای محروم بخش وشمگیر و شهر انبارالوم بازدید و با مردم این منطقه به گفت وگو نشست .

بازدید از روستاهای «گوگ تپه»، «وحدت»، «اسلام آباد» و «یلمه سالیان»، از جمله برنامه های مدیرعامل بنیاد علوی در این منطقه بود.

www.alavi-bonyad.com/8057