معاون بنیاد علوی: از شرکت های فناوری علاقه مند در حوزه محرومیت زدایی دعوت به همکاری می کنیم
پنجشنبه 25 خرداد 1402

معاون طرح های آبادانی و پیشرفت مناطق بنیاد علوی معتقد است: برای آبادانی مناطق و توانمند سازی مناطق محروم راهی جز تزریق فناوری و دانش به طرح های پیشرفت و آبادانی وجود ندارد .

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «رسول محمد قلی» در نشست ارائه برنامه بنیاد علوی در سالن اصلی نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) با حضور جمعی از شرکت کنندگان، از شرکت های دانش بنیان فعال و علاقه مند به موضوع محرومان در قالب عقد قرارداد دعوت به همکاری کرد.

وی این توضیح را نیز داد که «موسسه تحقیق و توسعه دانشمند» بازوی علمی و فناورانه بنیاد علوی است.

محمدقلی با بیان اینکه بنیاد علوی بنا به دستور مقام معظم رهبری عمده تمرکز خود را بر توانمندسازی محرومان گذاشته است، افزود: یک کارکرد اختصاصی هم برای بنیاد علوی تعریف شده که آبادانی و پیشرفت مناطق محروم است در عین حال که مشی اصلی ما این است که هیچ شعبه ای در جای دیگر نداشته باشیم.

وی ادامه داد: بنیاد علوی در تمام استان ها محرومیت زدایی را دنبال می کند و حضور بنیاد در برخی مناطق مانند کرمان و سیستان بلوچستان به دلیل محرومیت بیشتر، پر رنگ تر است.

معاون بنیاد علوی تصریح کرد: بنیاد در داخل هر منطقه، جوانان بومی و جهادی را شناسایی و از دل آنها شورای پیشرفت مردمی را تشکیل می‌دهد. یک نماینده هم به عنوان دبیر آبادانی و پیشرفت آن منطقه انتخاب می شود و هر شورا ۵ تا ۱۰ روستا را هدف قرار می دهد.

محمدقلی با اشاره براینکه بنیاد علوی در حال حاضر دارای ۸۰ نهاد آبادانی و پیشرفت و ۸۰۰ گروه مردمی بومی پیشرفت است ، ادامه داد: چهار هزار روستا و محله نیز در قالب کانون پیشرفت هستند.

وی پیشرفت و آبادانی جامع مناطق محروم در چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی دانست و خاطرنشان کرد: نحوه حمایت بنیاد علوی و همکاری با نوآوران و فناوران در قالب عقد قرارداد همکاری با مجموعه های منتخب، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح های مورد تایید تا 2 میلیارد تومان و خرید محصولات و خدمات مورد نیاز مناطق از شرکت ها است.

محمد قلی عنوان کرد: در عرصه اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به دنبال مجموعه ای هستیم که به این سوالات در خصوص چون تقویت فکر جمعی و تفکر برنامه ریز، خلاق و راهبری روستاییان، استعداد یابی دانش آموزان مناطق محروم، جلوگیری از بازماندگی از تحصیل در مناطق محروم، راهکارهایی برای پرکردن اوقات فراغت در مناطق محروم، راهکارهایی برای تقویت معنویت در مناطق محروم و راهکارهایی برای تقویت هویتی و اعتماد به نفس در مناطق محروم پاسخ دهد.

در ادامه این نشست «فرخ عفتی» قائم مقام شرکت زرفام بنیاد علوی باره پروژه های این شرکت گفت: تاکنون ۶۱ پروژه را در کل کشور اجرا کرده ایم و از شرکت های دانش بنیادی که می توانند مشکلات این پروژه ها را رفع کنند، استقبال می‌کنیم.

یادآور می شود: نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ این شرکت‌ها برای محرومیت‌زدایی 23 تا 25 خردادماه 1402 از ساعت ۹ تا ۱۷ در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقمندان است.

www.alavi-bonyad.com/8051