3 اقدام ویژه بنیاد مستضعفان در حمایت از بهسازی و نوسازی بومگردی ها در مناطق محروم
دوشنبه 10 مهر 1402

معاون بنیاد مستضعفان در همایش ملی گردشگری سبز، از 3 اقدام ویژه بنیاد علوی در حمایت از بهسازی و نوسازی بومگردی ها در 80 منطقه هدف این بنیاد در نقاط دور افتاده و محروم کشور خبر داد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ وحید خاوه ای در همایش گردشگری سبز که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، معاونان وزاری نفت، نیرو و جهادکشاورزی، مدیران تشکل‌های بخش خصوصی گردشگری، مدیران و فعالانی از بخش‌ دولتی و خصوصی در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برگزار شد، گفت: کمک به بهسازی و بازسازی بوم‌گردی که توسعه آن موجب افزایش اشتغال و حضور گردشگران در منطقه می شود، نخستین اقدام بنیاد در حمایت از بوم‌گردی در مناطق محروم محسوب می شود.

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به اقدام دیگر بنیاد علوی افزود: آموزش و پشتیبانی از بوم‌گردی با حمایت از عرضه محصولات و بهره‌گیری از ظرفیت گروه هتل‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، مشارکت و پشتیبانی از عرضه محصولات مناطق مختلف اعم از تولیدات غذایی، نساجی، صنایع دستی هنری، فرهنگی و … دو اقدام دیگر بنیاد علوی در حمایت از بهسازی و نوسازی بوم‌گردی در مناطق محروم است.

معاون بنیاد مستضعفان در ادامه با تشریح پیگیری برنامه آبادانی و پیشرفت منطقه و برنامه‌های آبادانی منطقه‌ای بیان داشت: بنیاد علوی با ایجاد الگویی، هتل کپری را در منطقه قلعه گنج احداث کرده که در این زمینه می توانیم با مشارکت وزارت میراث فرهنگی آن را توسعه دهیم .

خاوه‌ای افزود: در مناطق دور افتاده و محروم جلوه های منحصر به فرد بوم‌گردی همچون حوض نمک در خور و بیابانک، خانه های گاندو در دشتیاری، خارتوران، سروآباد، ترکمن صحرا، جزیره لارک، تکاب، شادگان، شهرک زیرزمینی بهاباد یزد، خوسف خراسان جنوبی وجود دارد و در موضوع زیارت نیز بوم‌گردی ها در حاشیه شهر مشهد ایجاد شده است.

معاون بنیاد مستضعفان همچنین بر آمادگی بنیاد علوی جهت مشارکت و همکاری با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه اقدامات در زمینه گردشگری، بهسازی و نوسازی بومگردی ها در مناطق محروم کشور تاکید کرد.

در حاشیه همایش ملی گردشگری سبز، تفاهمنامه چهار جانبه میان بنیاد علوی، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، جامعه بوم‌گردی و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو در راستای عینیت یافتن گردشگری سبز به امضا رسید.

www.alavi-bonyad.com/9727/3