فعالیت مجریان بنیاد علوی در سراسر کشور آغاز شد
دوشنبه 20 فروردین 1403

با حضور محمود عسگری آزاد، رئیس هیات مدیره و سرپرست بنیادعلوی و مدیران موسسات زیرمجموعه، فعالیت مجریان بنیادعلوی در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی، رئیس هیات مدیره و سرپرست بنیاد علوی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان « جهش تولید با مشارکت مردم » از سوی رهبر معظم انقلاب از سه ماموریت اصلی این بنیاد براساس فرامین رهبری در دوره جدید خبر داد.

سرپرست بنیاد علوی، در اولین نشست (برخط) مجریان برنامه های بنیاد علوی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، توانمندسازی اقتصادی محرومین، توانمند سازی علمی و توانمند سازی سلامت محرومین را ماموریت های اصلی بنیاد علوی در دوره جدید اعلام کرد.

وی در این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران موسسات زیرمجموعه بنیاد علوی برگزار شد، ماموریت های ابلاغ شده در پیوست حکم ریاست بنیاد مستضعفان را مورد اشاره قرار داد و توجه به توانمند سازی محرومین و پرهیز از کمک های موقتی و موردی را مورد تاکید قرار داد.

سرپرست بنیاد علوی با یادآوری تغییرات مدیریتی در دوره جدید تصریح کرد: ایجاد انگیزه، آموزش و توانمند سازی محرومین در رویکرد جدید بنیاد علوی مورد توجه است و برهمین اساس برنامه ها پیاده سازی و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سه موسسه و یک شرکت ذیل بنیاد علوی به تشریح ساختارهای جدید بنیاد علوی با توجه به رویکرد تحولی پرداخت.

عسگری آزاد گفت: در این دوره توجه به مطالعات و مباحث علمی در تدوین برنامه ها و پیشبرد اهداف، استفاده از منابع انسانی متخصص، بهره گیری از مشاوران معتبر در حوزه های مشخص و مرتبط با اهداف بنیاد مورد تاکید است.

رئیس هیات مدیره بنیاد علوی، توجه به حوزه تحقیق و توسعه و اهمیت آن در پیشبرد اهداف، جهت دار کردن اهداف ترسیم شده در راستای توانمند سازی محرومین و انجام فعالیت ها با توجه به انجام دستورالعمل های مشخص، دقیق و بر اساس دستورالعمل ها عمل کردن را از جمله رویکردهای تحولی بنیاد علوی در دوره جدید اعلام کرد.

عسگری آزاد همچنین توجه به اهمیت فعالیت اثر گذار مجریان در استان ها و اینکه محرومیت زدایی و توانمندسازی کاری خدایی و مورد رضایت حضرت حق است، گفت: باید ضمن پرهیز از کمک های موردی و مقطعی، مبنا بر توانمندسازی محرومین یا همان آموزش ماهیگیری باشد.

وی در ادامه، استفاده از ظرفیت های استانی مانند مسئولین، مردم و امکانات استان برای توانمند سازی و کمک به محرومین، پرهیز از رقابت با نهادهای همسو و مرتبط، مبنا قرار دادن تعامل و همراهی در راستای توانمندسازی و محرومیت زدایی و پرهیز از خود رایی را مورد تاکید قرارداد.

سرپرست بنیاد علوی، خط قرمز بنیاد را شبه فساد دانست و ضمن تاکید براینکه ایجاد رانت و هرگونه سوء استفاده به هیچ عنوان پذیرفته نیست، افزود: برحذر باشید از انجام هر گونه فعالیتی که ایجاد شبه فساد کند.

عسگری آزاد در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند انتخاب مجریان و اینکه بهترین ها انتخاب شدند، اظهار داشت: این انتخاب دلیلی برای عدم صلاحیت سایرین که انتخاب نشدند نیست، ان شاالله از سایرین هم در برنامه های آتی استفاده خواهد شد.

عسگری آزاد خطاب به مجریان منتخب گفت: رقابت بسیار تنگاتنگ و جدی بود و این انتخاب مسئولیتی سنگین بر عهده شما خواهد گذاشت که تمام تلاش خود را جهت پیشبرد اهداف و خدمت به محرومین به کار ببندید.

در ادامه این مراسم دکتر مردعلی عضو هیات مدیره بنیاد علوی در سخنانی به توضیح نحوه عقد قرارداد همکاری و اقدامات کوتاه مدت آتی از مجریان پرداخت.

تشریح برنامه ها، انتظارات از مجریان، اقدامات مجریان در استان و مناطق از دیگر مواردی بود که عضو هیات مدیره بنیاد علوی به آن ها اشاره کرد.

همچنین مسعود پناهی مدیرعامل موسسه توانمند سازی اقتصادی علوی، علی ابرازه مدیرعامل موسسه سلامت علوی، سید محمد بطحایی رئیس هیات مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش در سخنانی به تشریح برنامه های سال جاری خود پرداختند.

www.alavi-bonyad.com/11587