تلاش و برنامه ریزی بنیاد علوی برای رفع محرومیت در ایلام
شنبه 24 دی 1401

مدیرعامل بنیاد علوی کشور گفت: این بنیاد علوی رفع محرومیت از مناطق هلیلان و ملکشاهی با برنامه ریزی و بکار گیری همه امکانات تلاش می کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، « وحید خاوه ای» در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به هدف اصلی بنیاد علوی برای  رفع محرومیت در نقاط مختلف کشور گفت: بنیاد با بکارگیری همه امکانات در راستای کمک گسترده به مستضعفان و محرومان جامعه تلاش می‌کند.

وی افزود: تامین آب شرب و آب مورد نیاز کشاورزی و همچنین احداث بیمارستان برای شهرستان های هلیلان و ملکشاهی از مهمترین اولویت های این بنیاد است.

خاوه ای با بیان اینکه سطح زیر کشت آبی شهرستان ملکشاهی در گذشته ۴۵۰ هکتار بوده ، تاکید کرد: با اقدامات انجام گرفته و با اجرای طرح‌های مشارکتی این میزان از 800 هکتار به 1250 هکتار رسیده که با رشد سه برابری همراه شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی کشور افزود: در حوزه احداث مسکن نیز از مجموع ۲۰۰ واحد مسکن در شهرستان ملکشاهی، تعداد ۴۰ واحد احداث و به اتمام رسیده که استان ایلام از این حیث رتبه ششم کشور را کسب کرده است.

استاندار ایلام هم در این دیدار با تقدیر از اقدامات مهم بنیاد علوی در مناطق محروم استان گفت: تامین آب و احداث بیمارستان، دو مطالبه مهم مردم مناطق هلیلان و ملکشاهی بوده و خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های های در دست اقدام در این شهرستان‌ها شد.

وی با اشاره به مشکل آب روستا‌های استان، بر ضرورت تسریع در پروژه‌های آبرسانی تأکید کرد و افزود: در مرحله نخست مقرر شد به ۱۲۸ روستای محروم استان با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان آبرسانی شود که با تلاش‌ها و رایزنی‌های به عمل آمده تعداد روستا از ۱۲۸ روستا به ۲۰۰ روستا و اعتبار در نظر گرفته شده از ۵۰۷ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان در شهرستان هلیلان، در تماس تلفنی به رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان مأموریت داد تا ظرف یک ماه آینده هماهنگی‌های لازم برای رفع موانع ایجاد بیمارستان در این شهرستان را با وزارت بهداشت پیگیری کند.

www.alavi-bonyad.com/6495