فتاح در همایش استانداران سراسر کشور: باید با کار جهادی و مومنانه، گره از مشکلات مردم باز کنیم
دوشنبه 22 خرداد 1402

رئیس بنیاد مستضعفان درهمایش استانداران سراسر کشور، با اشاره به برخی اقدامات این بنیاد در حوزه های تولید، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم گفت: امروز همه از وضعیت کشور مطلع هستیم، لذا ما باید به دور از مبتلا شدن به مشکلات ساختاری، تلاش کنیم تا با کار جهادی و مومنانه، گره ای از مشکلات مردم باز کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، « سید پرویز فتاح» با حضور در همایش استانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور با اشاره به ارتباط موثر بنیاد مستضعفان با استانداران اظهار کرد: بنیاد همواره ارتباط تنگاتنگی با استان ها و استانداران داشته و این ارتباط بخصوص در دولت جدید، بیشتر و جدی‌تر پیگیری می‌شود تا بتوانیم در کنار اقدامات معمول خود، خدمات بیشتری را به مردم ارائه کنیم.

وی با انتقاد از ساختار اداری کشور، تنها راه خدمت را حرکت به سمت کار جهادی، مومنانه و دلسوزانه دانست و افزود: ما در بنیاد مستضعفان نیز تلاش کردیم تا برای خدمت به محرومان و مردم، منتظر دستور نباشیم و در جایی که امکان داریم، خدمت رسانی را منحصر به چارچوب قانونی و تکالیف معمول نکنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی از فعالیت های اقتصادی بنیاد در نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: ما تلاش کرده ایم که به رشد تولید در کشور کمک کنیم و در عین حال به نحوی کار کنیم که در کنار رشد تولید، جامعه کارگری ما نیز رضایت داشته باشند؛ لذا اجازه ندادیم که کارگران، حتی یک ماه حقوق معوق داشته باشند و این رضایتمندی آنها به اندازه ای بود که در شرایطی که شاهد برخی اعتصابات کارگری بودیم، هیچ مشکلی در این بخش نداشتیم و جامعه کارگری ما در آرامش کامل بود.

فتاح با تاکید بر لزوم توسعه به میزان ظرفیت ها گفت: امروز یکی از مشکلات کشور، رها شدن هزاران هزار پروژه نیمه کاره است که در دولت های مختلف کلنگ زده شده و یا به دلیل شتابزدگی و نداشتن پشتوانه کارشناسی و یا به دلیل کمبود منابع و ظرفیت ها، امروز رها شده اند؛ بر همین اساس ما در بنیاد مستضعفان سعی کرده ایم که هیچ پروژه ای را با شتابزدگی آغاز نکنیم و وعده ای را بدهیم که مطمئنیم امکان عمل به آن را داریم.

وی افزود: به همین دلیل ما نه تنها پروژه رها شده در بنیاد نداریم بلکه پروژه های در حال انجام را با سرعت هرچه تمام تر، تکمیل می کنیم تا هرچه سریع تر کشور و مردم از منافع آن بهره مند شوند.

فتاح با انتقاد از قطعی برق صنایع در سال رشد تولید گفت: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده، متاسفانه با مشکل قطعی برق صنایع روبرو هستیم و این درحالی است که قطعی برق صنایع یعنی، «کاهش تولید، گرانی و بیکاری» و ادامه این وضع می تواند مشکلات زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تشریح برخی فعالیت های بنیاد در حوزه محرومیت زدایی نیز گفت: ما کمک های قابل توجهی را به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم و تحت عناوین مختلف ارائه می دهیم و در حوزه حمایت از محرومان، در کنار دولت هستیم.

وی با اشاره به کمک های بنیاد برای جبران خسارات ناشی از سوانح طبیعی همچون سیل و زلزله گفت: در تمامی این حوادث، انجام وظیفه می کنیم و تامین سیمان و برخی دیگر از اقلام مورد نیاز برای بازسازی مناطق حادثه دیده را متقبل شده ایم.

فتاح با تاکید بر مشارکت بنیاد مستضعفان در احداث 50 هزار واحد مسکونی محرومان در سراسر کشور گفت: در تفاهم نامه های جداگانه ای با کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن، در احداث خانه برای مددجویان و خانواده های محروم مشارکت داریم و در صورت اتمام ساخت این 50 هزار واحد، آمادگی مشارکت در ساخت واحدهای بیشتری را نیز داریم.

به گفته وی، بنیاد مستضعفان علاوه بر این موارد، حمایت هایی را از خانواده های پرنوزاد، مادران باردار و شیرده دارد و همچنین احداث خانه بهداشت، کلاس درس و … نیز ادامه دار خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با تاکید بر حضور این بنیاد در عملیات اربعین، گفت: همچون سال گذشته که 40 میلیون بطری آب را برای زائران اربعین حسینی تامین کردیم، امسال نیز تامین آب زوار را عهده دار هستیم و در 7 موکب مرزی نیز به مردم ارائه خدمت خواهیم کرد.

فتاح با گلایه از اجرایی نشدن عملیات احداث مسکن محرومان در اراضی واگذار شده از سوی بنیاد به دولت گفت: ما برای طرح نهضت ملی مسکن، 1000 هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان را با اذن مقام معظم رهبری و مصوبه هیئت امنای بنیاد، در اختیار دولت قرار دادیم ولی متاسفانه تا امروز این املاک برای احداث مسکن محرومان فعال نشده اند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: ما علاوه بر این، اعلام کرده ایم که آمادگی داریم تا در صورت نیاز، زمین های در اختیار بنیاد را که متناسب با کاربری های عمومی همچون احداث بیمارستان و مدرسه است را به دولت واگذار کنیم.

وی با اشاره به واگذاری اسناد زمین های مصادره شده توسط خاندان پهلوی به مردم توسط بنیاد مستضعفان گفت: ما تا پایان سال گذشته بیش از 135 هزار فقره سند از این املاک را به مردم به صورت رایگان واگذار کردیم و این روند که برکات زیادی برای مردم داشته، ادامه دار خواهد بود.

فتاح در پایان با تاکید بر تلاش بنیاد مستضعفان برای رسیدگی به محرومان گفت: ما امروز در بیش از 70 منطقه محروم کشور و در تمامی استان های ایران برای ارائه خدمت به خانواده های ساکن در مناطق محروم حضور داریم و تلاش داریم تا با اجرای برنامه های آبادانی و پیشرفت، زمینه توانمندسازی این خانواده ها را فراهم کنیم.

www.alavi-bonyad.com/8003