همزمان با سفر فتاح به آذربایجان غربی/شهرستان شاهین دژ منطقه ویژه بنیاد علوی اعلام شد
پنجشنبه 18 خرداد 1402

معاون آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی می گوید: متعاقب سفر رئیس بنیاد مستضعفان به آذربایجان غربی و طبق درخواست استاندار و نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی ، این شهرستان به عنوان یکی از مناطق ویژه خدمت رسانی بنیاد در سال جاری انتخاب شد.

«رسول محمدقلی» در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی در این خصوص توضیح داد: به همین منظور بنیاد ضمن تشکیل شورای پیشرفت مردمی از میان فعالان مردمی و جهادی آن شهرستان، طرح هایی را جهت آبادانی و پیشرفت شاهین دژ از قبیل عمران و آبادانی روستایی و شهری، توانمندسازی آموزشی شغلی و مهارتی مردم، مساعدت به تقویت زیرساخت های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و اجرای طرح های پایدارسازی و ایجاد شغل ارائه خواهد کرد.

وی در عین حال تاکید کرد: به طور قطع اجرای تمامی طرح ها منوط به مشارکت حداقل ۵۰ درصدی مردم و دستگاه های متولی شهرستان خواهد بود.

محمد قلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در باره واگذاری اسناد به مردم همزمان با حضور رییس بنیاد مستضعفان در شاهین دژ اظهار کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته با مجوزی که از مقام معظم رهبری و هیأت امنای بنیاد گرفته شد عنایت ویژه‌ای برای واگذاری اسناد به مردم صورت گرفت.
وی با اشاره به این موضوع که رسیدگی به این اسناد در طول چند دهه مغفول مانده بود، افزود: اما در این مدت همکاری خوبی از سوی مسئولان استانی و شهرستان شاهین دژ برای واگذاری این اسناد شکل گرفت.

به گفته معاون بنیاد علوی، حدود ۴ هزار و ۸۰۰ سند واحد مسکونی به مساحت ۹۵ هکتار در این شهرستان که ارزشی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارد، به سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام شده و در حال حاضر بخشی از این اسناد به مردم واگذار شده و بخش دیگری نیز در حال طی مراحل اداری است.

وی ادامه داد: در میان این اسناد حدود ۲۵۰ واحد تجاری نیز وجود دارد که با تصویب هیات امنای بنیاد مستضعفان به ساکنان این منطقه واگذار خواهد شد.

محمد قلی در مورد وضعیت مسکن محرومان این شهرستان نیز گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان ساخت ۱۶۰ واحد با مشارکت بنیاد مسکن آغاز شده و امید است با تسریع در انجام عملیات عمرانی، احداث این واحدها تا پایان سال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان به صورت رایگان میلگرد و سیمان این واحدها را نیز تامین می‌کند.

معاون بنیاد علوی از دستور فتاح برای اختصاص سهمیه جدید ۱۴ واحدی به خانواده های دارای دو معلول به بالا در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: همچنین مقرر شد علاوه بر این مبلغ ۵ میلیارد تومان برای اقدامات جاری و کمک های موردی به بهزیستی و ۵ میلیارد تومان نیز برای کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده و همچنین یک دستگاه آمبولانس از سوی بنیاد مستضعفان به این شهرستان اختصاص یابد.

www.alavi-bonyad.com/7962