معاون آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی خبر داد/ احداث 1260 مسکن و پایدارسازی 1871 شغل در چهارمحال و بختیاری 
یکشنبه 12 آذر 1402

محسن مولایی نسب معاون آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی می گوید: بنیاد مستضعفان در مدت چهار سال حضور در استان چهارمحال و بختیاری، توانمندسازی محرومان، کمک به پیشرفت و آبادانی منطقه، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی، توجه به اشتغال و درآمدزایی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داد.

مولایی نسب در گفت وگو با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی اظهار داشت: در روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری علاوه بر ایجاد و پایدار سازی 1871 شغل توسط بنیاد علوی، احداث و برنامه ریزی برای ساخت 1260 مسکن محرومان در قالب تفاهمنامه با نهادهای ذیربط مشارکت شده است.

به گفته وی، احداث و تجهیز 399 کلاس درس و 6 مسجد، اهداء 750 سری جهیزیه برای نوعروسان محروم، تامین و توزیع 70 هزار و 620 بسته معیشتی ویژه محرومان و مادران باردار و شیرده از جمله اقدامات صورت گرفته بنیاد علوی در این چهارسال است.

 

ایجاد و پایدار سازی 1871 شغل

معاون آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی همچنین گفت: برنامه ریزی برای ایجاد و پایدار سازی 1871 شغل با هدف توانمند سازی محرومان طی چهار سال گذشته در شرایطی که بیکاری، معضل مهم اقتصاد کشور به شمار می رود از دستاوردهای قابل توجه بنیاد علوی در روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری است.
به گفته وی ، بنیاد علوی در سال حوزه اشتغال، ضمن ارائه آموزش های لازم در حوزه های مختلف با هدف پایدار سازی مشاغل ایجاد شده، تمرکز اصلی را بر ارائه تسهیلات اشتغالزایی با هدف کمک به رونق کسب و کارها و در عین حال تداوم مشاغل روستایی بنا نهاده است که در این مسیر بنیاد مستضعفان تلاش دارد تا در هر رسته شغلی با تثبیت شبکه انسانی و به‌روز رسانی‌های مستمر، از پایدارسازی اشتغال ایجاد شده اطمینان یابد.

 

احداث و برنامه ریزی 1260 مسکن
مولایی نسب همچنین توضیح داد: کمک به احداث و برنامه ریزی برای ساخت 1260 واحد مسکونی ویژه محرومان براساس تفاهم نامه های 20 هزار واحدی و 10 هزار واحدی خانوارهای پر معلول، فی‌مابین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن، کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان از توجه جدّی به سرعت بخشی در روند خانه دار شدن اقشار محروم توسط این بنیاد در استان چهارمحال و بختیاری دارد.
وی تصریح کرد: باید یاد آور شد که مرتفع کردن مشکلات مسکن محرومان و به ویژه مناطق هدف، یکی از اولویت های برنامه‌ پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در مناطق محروم است.

 

اهداء750 جهیزیه و 70620 بسته معیشتی

معاون آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی همچنین از اهدای 750 سری جهیزیه به نوعروسان خانواده های آسیب پذیر توسط بنیاد علوی با هدف محرومیت زدایی در این استان خبر داد و گفت: این امر علاوه بر ایجاد امید در میان جوانان، شادی و شعف را به آغاز زندگی آنان بخشیده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، 70 هزار و 620 بسته معیشتی و سلامت مادران، میان خانوارهای محروم و مادران باردار و شیرده (هر دو ماه یکبار) که دچار سوء تغذیه بوده، با هدف کمک به سلامت و تامین نیازهای اساسی آن ها توزیع شد.

 

احداث و تجهیز 399 کلاس درس و 6 مسجد
معاون آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در ادامه به احداث و تجهیز 399 کلاس درس و 6 مسجد در این استان اشاره کرد.
وی گفت: بنیاد علوی در راستای کمک به تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و کم‌ برخوردار استان چهارمحال و بختیاری در ساخت، تعمیر و تجهیز 399 کلاس درس مشارکت کرد.
مولایی نسب افزود: همچنین کمک تعمیر و تجهیز 6 باب مسجد و مفروش کردن برخی مساجد مناطق محروم، از جمله فعالیت های فرهنگی بنیاد علوی در مناطق محروم این استان است.

www.alavi-bonyad.com/10632