گلزار شهدای بهاباد با کمک 3.5 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان تکمیل شد
یکشنبه 26 شهریور 1402

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان بهاباد یزد از کمک 3.5 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تکمیل گلزار شهدای مرکز این شهرستان خبر داد.

حسین زینلی در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی اظهار داشت: کار احداث ساختمان گلزار شهدای شهر بهاباد که آرامگاه 36 شهید گلگون کفن می باشد از اواسط دهه ۸۰ شروع شد و پس از چند سال فعالیت عمرانی، به دلیل کمبود اعتبارات و حجم زیاد پروژه چند سال نیمه تمام مانده بود.

وی افزود: با شروع فعالیت بنیاد علوی در شهرستان بهاباد از اواخر سال 1399، با تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی به این پروژه تکمیل ساختمان در دستور کار قرار گرفت و در طول مدت حضور بنیاد علوی در منطقه در مجموع حدود 3.5 میلیارد تومان تخصیص یافت (سال های 99 و 1400 هر سال یک میلیارد و 1401 مبلغ قریب 1.5 میلیارد تومان) و هم اکنون ساختمان این گلزار به صورت 100 درصد آماده شده است.

زینلی تصریح کرد: با توجه به فضاسازی مناسب گلزار و محصور بودن ساختمان، مفروش بودن و برخورداری از سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب ، وجود فضای کافی، این مکان تبدیل به یکی از محل های فعال در اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی شهرستان شده و در طول سال به صورت مستمر پذیرای گروه های فرهنگی اجتماعی و اقشار مختلف مردم می باشد.

لازم به ذکر است زیربنای این ساختمان بالغ بر 1200 مترمربع بوده و دو گنبد بزرگ با ارتفاع 22 متر بر روی این ساختمان قرار گرفته است.

تهیه و نصب درب و پنجره ها، گچ کاری داخل گنبدها و نمای داخلی، کاشی کاری نمای بیرونی و درونی، خرید تجهیزات گرمایشی، اجرای گازکشی، خرید بالابر، تجهیز آبدارخانه و اتاق های درونی و غیره عمده ترین تغییرات این گلزار به شمار می آید که با مساعدت بنیاد علوی انجام شده است.

www.alavi-bonyad.com/9544