تشریح خدمات بنیاد علوی در استان قم / پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از مشاغل خانگی
سه شنبه 9 خرداد 1402

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی استان قم گفت: در سال گذشته تسهیلاتی بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان در راستای حمایت از مشاغل خانگی از طرف این نهاد به محرومان این استان پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، « مهدی قربانی کرم» افزود: براین اساس 800 نفر واجد شرایط تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان را دریافت کردند.
وی همچنین گفت : در یک سال گذشته با مشارکت کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و اداره ‌کل بهزیستی قم ۱۱۵ واحد برای محرومین و معلولین و در روستاها نیز ۵۵ واحد مسکن آماده شد.

مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی استان قم خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در بخش توزیع لبنیات مجموعا ۱۹ هزار بسته لبنیاتی بین خانواده‌های هدف توزیع شد که از این بین ۱۲ هزار بسته سهم خانوار تحت پوشش کمیته امداد، ۵ هزار بسته خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و سایر بسته‌ها بین گروه‌های مردمی بود.

وی همچنین از تخصیص ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار جدید در سفر رئیس بنیاد مستضعفان برای برنامه‌های محرومیت زدایی در استان قم خبر داد.
قربانی کرم افزود: در این سفر مقرر شد از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی ، ۵۰ میلیارد تومان وام‌ معیشتی تا سقف ۴۰ میلیون تومان برای افراد دارای شرایط در نظر گرفته شود.

مسئول نهاد آبادانی بنیاد علوی استان قم بیان کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان نیز به توسعه و تجهیز امکانات عمومی محلات همانند خانه بهداشت، احداث سالن‌های ورزشی و سایر پروژه‌های عمرانی تخصیص یافت و ۲۰ میلیارد نیز به طور مساوی بین کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود تا خدمات لازم به افراد تحت پوشش خود ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته ۱۱۵ واحد برای محرومان و معلولان و ۵۵ واحد محرومین در روستا‌های استان قم با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی احداث شده است.

قربانی‌کرم با اشاره به فعالیت دو ساله بنیاد علوی در استان قم گفت: فعالیت‌هایی که از سوی این بنیاد صورت می‌گیرد به صورت مشارکتی با نهاد‌های مختلف است که ارائه خدمات مختلف در راستای محرومیت زدایی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال از جمله آنان بوده است.

مسئول نهاد آبادانی بنیاد علوی استان قم بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد ۳۰ مدرسه و مسجد در سطح استان قم توسعه و تجهیز شد.

وی اعزام تعداد ۲۴۰ نفر از زائر اولی ها به مشهد در سه ماه اخیر را از جمله برنامه‌های مستقل این بنیاد نام برد و افزود: در سال گذشته نیز با هزینه بنیاد علوی تعداد ۴۰۰ نفر از زائران به سفر اربعین حسینی اعزام شدند.

/www.alavi-bonyad.com/7823