توسط بنیاد علوی/ اجرای دهها اقدام محرومیت زدایی و توانمند سازی در شهرستان خرمشهر
چهارشنبه 3 خرداد 1402

بنیاد علوی از سال 99 تاکنون با متمرکز کردن فعالیت های محرومیت زدایی خود در شهرستان خرمشهر به عنوان یکی از مناطق هدف طرح های آبادانی و پیشرفت گام های موثری در جهت توسعه فعالیت های محرومیت زدایی و توانمند سازی این منطقه در استان خوزستان برداشته است.
روابط عمومی بنیاد علوی
از همین رو و به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر گزارشی از فعالیت های اخیر محرومیت زدایی در این شهر را تهیه کرده است.

این نکته نیز قابل توجه است که علاوه بر فعالیت‌های متمرکز توسعه منطقه‌ای، بنیاد علوی در حوادث غیرمترقبه مانند کرونا و سیل، مسکن محرومین و معلولین، احداث و نوسازی مدارس مناطق محروم، احداث مراکز جامع سلامت در نقاط محروم، کمک به تغذیه مادران باردار محروم و حمایت از خانواده‌های پر نوزاد و … نیز در این شهر فعالیت می‌کند

از جمله پروژه هایی که طی یک سال اخیر در این شهرستان انجام شده و یا در حال انجام است، می توان به کمک به طرح های عمران و آبادانی شهری با مشارکت شهرداری، تامین و نصب چمن مصنوعی 10 زمین ورزشی، تامین دستگاه دیالیز، کمک به طرح های عمران روستایی با مشارکت بنیاد مسکن و آبرسانی روستایی اشاره کرد.

همچنین تحویل یک دستگاه ژنراتور برای بیمارستان خرمشهر با اعتبار 150 میلیارد ریال، توزیع بسته های معیشتی و کمک های موردی به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با اعتبار 200 میلیارد ریالی و توزیع 5 هزار دست لباس با 30 میلیارد ریال اعتبار بین محرومین منطقه از دیگر اقداماتی است که در خرمشهر انجام شده است.

همزمان با اقدامات در حال انجام ، در سفر سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به این شهر نیز مصوباتی در جهت محرومیت زدایی به تصویب رسید .

از جمله این مصوبات مساعدت جهت اجرای روشنایی معابرحدود 3.5 کیلومتر در روستای عریض شهرک سوم، مصلاوی، شهرک سادات و روستای محسن قصبه منیعات، کمک به احداث شبکه فاضلاب به طول یک کیلومتردر روستای حنیشیه دهستان حفار غربی، مساعدت در جدول کشی معابر روستایی در روستاهای شهرک سوم، سرحانیه2، دربند غربی و عریض است.

همچنین مساعدت در تعمیر و بازسازی پل شناور به طول حدود 250 متر (واقع بر رودخانه کارون و راه دسترسی دهستان حفار شرقی به روستای منیخ و روستای معمره صنگور، کمک به احداث خط انتقال آب در مناطق روستایی و حاشیه شهر به طول حدود 20 کیلومتر، مساعدت در تجهیز پارک بانوان به مساحت 5 هکتار، کمک در تعمیر و تجهیز هشت باب مسجد در سطح شهرستان، مساعدت در احداث دو باب خانه معلم در روستاهای سرحانیه 2 و کفیشه، خرید و نصب وسایل بازی در محدوده پل شناور، تعمیر و تجهیز مدارس حداقل 20 باب مدرسه در سال 1402 از دیگر مواردی است که در سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان بر عملیاتی شدن آنها تاکید شده است.

www.alavi-bonyad.com/7764