قلعه خیابان میزبان رویداد ماه امت/ مشارکت اجتماعی در راستای تقویت هویت ایرانی-اسلامی
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402

دومین رویداد بین المللی «ماه امت» با مشارکت بنیاد علوی و شهرداری مشهد فرصت مناسبی را فراهم کرد تا ضمن ارائه هنرمندان کشورهای اسلامی، توانمندی ها و ظرفیت های محله قلعه خیابان مشهد ارائه گردد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، رویداد بین المللی «ماه امت» از 29 فروردین ماه امسال به مدت 10 شب در قلعه خیابان مشهد برگزار شد.

«ماه امت» با رویکرد هویتی و جهان اسلام برنامه ریزی شده و اجرای خوانندگان نیز در این راستا و با موضوع مشهد، امام رضا (ع) و آواها و نواهای اسلامی حول ذکر اهل بیت علیهم السلام و موضوع فلسطین بود.

در حاشیه این رویداد، نیز نمایشگاهی در ۴۰ غرفه و با ارائه خوراکی‌های 15 کشور و صنایع دستی اقوام ایرانی برپا شد که محمل عرضه توانمندی های هنری ساکنین این محله نیز بوده است.

قلعه خیابان یا همان شهرک شهید باهنر، شرقی ترین محله مشهد و از محلات هدف بنیاد علوی و دارای قدمت و اصالت تاریخی است و مسیر ورود امام هشتم علیه السلام از مرو به توس می باشد و همچنین اقوام‌مختلف ایرانی و مهاجرین سایر کشورها را در خود جای داده است و جمعیتی قریب به پنجاه هزار نفر دارد.

یادآور می شود: نخستین رویداد فرهنگی بین‌المللی «ماه امت» سال گذشته با حضور جمعی از هنرمندان کشورهای اسلامی و با حمایت شهرداری مشهد در محله «گلشهر» مشهد دیگر محله هدف بنیاد علوی، برگزار شد .

2/www.alavi-bonyad.com/7405