افتتاح مراکز جامع خدمات سلامت خیبر و شهیون دزفول
پنجشنبه 27 بهمن 1401

مراکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی خیبر و شهیون دزفول روز پنجشنبه در آیین‌های جداگانه‌ای با حضور مسوولان شهرستان دزفول و بنیاد علوی بهره برداری شدند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آیین بهره برداری از مرکز جامع خدمات سلامت خیبر بخش چغامیش با قدردانی از پیگیری‌ها و حمایت‌های مسوولان ارشد شهرستان دزفول دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: عدالت در ارائه خدمات در دستور کار این دانشگاه است.

علیرضا خسروپناه راه اندازی مرکز جامع خدمات سلامت خیبر، شهیون و سردشت را در راستای عدالت در ارائه خدمات دانست و افزود: مرکز خیبر نزدیک به ۶ ماه است خدمت رسانی خود را شروع کرده و به زودی خدمات دیگری نظیر رادیوگرافی تمام فک و دندان را نیز ارائه می‌کند.

‏وی ادامه داد: این خدمات مرهون توجه بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به مناطق محروم است که جای قدردانی دارد.

بخشدار چغامیش دزفول نیز با قدردانی از مسوولان این شهرستان بابت اقدامات و پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی مرکز جامع خدمات سلامت خیبر گفت: مردم خیبر و بخش چغامیش شایسته بهترین خدمات هستند.

سید علی پژمان افزود: این مرکز همچنین نیازمند خدمات گاز است که انتظار می‌رود مسوولان مربوطه اقدام لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی وجود آمبولانس، داروخانه، پزشک و انجام تزریقات در این مرکز را یادآور شد و افزود: بیش از ۲۵۰ بیمار در طول روز در این مرکز ویزیت می‌شوند.

بخشدار بخش چغامیش دزفول بیان کرد: اگرچه خدمات خوبی در مرکز جامع خدمات سلامت چغامیش ارائه می‌شود ولی هنوز به بلوغ خدماتی نرسیده و لازم است کمبودهای آن نظیر نبود برق اضطراری و تکمیل نبودن کادر درمان برطرف شوند.

وی با تاکید بر لزوم به روز رسانی آمبولانس این مرکز افزود: مرکز جامع خدمات سلامت خیبر نیازمند ایستگاه تقویت برق و آب است.

مرکز خدمات درمانی جامع سلامت شبانه روزی خیبر ۱۶ تختخواب دارد و به ۳۲ هزار نفر اهالی بخش چغامیش خدمات درمانی ارائه می‌دهد. مساحت زمین این مرکز ۲ هزار و ۳۴۱ مترمربع و زیربنای آن یکهزار و ۴۰ مترمربع است.۷۰ میلیارد ریال از منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول و بنیاد علوی برای ساخت این مرکز درمانی هزینه شده است.

مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شهدای شهیون نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲ متر مربع و زیربنای یکهزار و ۴۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث شده است. ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی دزفول و بنیاد علوی برای ساخت این مرکز درمانی هزینه شده است.

امام جمعه، فرماندار و نماینده دزفول در مجلس و مدیرعامل شرکت اسکان ایران و دبیر شورای مدیران بنیاد علوی در آیین بهره برداری از مراکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی خیبر و شهیون حضور داشتند.

 

/www.alavi-bonyad.com/6844