طرحهای آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای بنیاد علوی بزودی در شهرستان شفت آغاز می شود/ ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان استان گیلان
پنجشنبه 13 بهمن 1401

افزایش مشارکت در ساخت خانه مددجویان کمیته امداد  به ۳۰۰ واحد مسکونی، افزایش برنامه مشارکت در ساخت خانه نیازمندان فاقد پوشش نهادهای حمایتی به ۸۰۰ واحد مسکونی، ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول یا بیشتر ، افتتاح دو زمین چمن مصنوعی در فومن  و برنامه ریزی برای احداث ۸ زمین چمن مصنوعی در شفت، دیلمان و املش، همزمان با سفر رئیس بنیاد مستضعفان به استان گیلان رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، همچنین با توجه به قول قبلی بنیاد مستضعفان برای اضافه شدن شهرستان شفت به منطقه هدف طرحهای آبادانی و پیشرفت منطقه ای بنیاد در استان گیلان، مقرر شد اقدامات محرومیت‌زدایی بنیاد علوی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، اشتغال، آب، عمران شهری و آبادانی روستایی و امور حمایتی در این شهرستان آغاز کند.

 

در این سفر زمان اهدای 3 دستگاه آمبولانس به شهرهای دیلمان، املش و شفت تا پایان سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

یادآور می‌شود، در این سفر همچنین همزمان با دومین روز از دهه فجر، واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به مردم در استان‌های مختلف به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

با واگذاری ۲۲ هزار مورد از این اسناد از سال گذشته تاکنون، تعداد سندهای غصبی پهلوی که تاکنون واگذار شده در مجموع به ۱۳۵ هزار فقره رسید.

بالغ بر یک هزار هکتار از اموال بنیاد مستضعفان نیز به مسکن ملی اختصاص یافته است که بیشتر این واگذاری‌ها برای مسکن طبقه متوسط خواهد بود و این اقدام همچنان ادامه دارد. بخش عمده از این واگذاری املاک که به صورت رایگان از سوی بنیاد انجام می‌شود مربوط به املاک عام‌المنفعه است.