احداث بیمارستان علوی/سرانه تخت بیمارستانی در جنوب خوزستان 50 درصد افزایش یافت
سه شنبه 4 بهمن 1401

مدیرعامل شرکت اسکان ایران ، از پایان عملیات ساخت و تحویل بیمارستان علوی به دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد .

«مهدی هاتف » در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی افزود: بیمارستان علوی آبادان در قالب یک طرح ۲۴۲ تختخوابی، با مساحتی بالغ بر ۲۳،۵۶۸متر مربع، در زمینی به مساحت ۱۵هزار متر مربع، در پنج طبقه و هفت بلوک ساختمانی توسط شرکت اسکان ایران ساخته شد.

وی با بیان اینکه تمام هزینه های ساخت بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان و در قالب بنیاد علوی تامین شده است، گفت: با احداث این بیمارستان سرانه تخت بیمارستانی در منطقه جنوب خوزستان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته هاتف، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای احداث بیمارستان علوی مبلغ 800 میلیارد تومان هزینه کرده است و تجهیز و اداره آن برعهده وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: بیمارستان علوی آبادان مطابق با آخرین استانداردهای برنامه ریزی و طراحی بیمارستان ایمن ساخته شده و تلاش شده از کانسپت طراحی معماری بومی ایران و مصالح ساختمانی منطبق با شرایط اقلیمی منطقه برخوردار باشد.

مدیرعامل شرکت اسکان ایران این موضوع را نیز گفت که برای محافظت ساختمان در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله، بلوک ها از یکدیگر جدا سازی شده و با زون بندی کامل فضاهای تمیز و کثیف، کنترل عفونت در کلیه فضاهای درمانی در اولویت طراحی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اجرای سیستم اطفاء حریق خود بارنده، اجرای سیستم دیوارهای ماژولار اتاق های عمل، به کارگیری سیستم هوشمند عملیات درمانی و اتاق عمل، پیاده سازی مکانیزم تهویه لامینور، از دیگر ویژگی‌های این بیمارستان است.

هاتف ادامه داد : بیمارستان علوی آبادان دارای بخش‌های مختلف بستری اعم از جراحی تخصصی، روانپزشکی، داخلی، آی سی یو، سی سی یو، عفونی، ریه و گوارش بوده و پذیرای مراجعین برای تخصص های مختلف اورولوژی، ارتوپدی، چشم، نفرولوژی، نروسرجری، زنان، غدد و متابولیسم، روماتولوژی و مانند آن است.

وی همچنین افزود: همچنین بخش اورژانس، ۲۴ تخت دیالیز و ۸ تخت اتاق عمل، دیگر بخش های این بیمارستان را در بر می گیرند.

هاتف تصریح کرد: با توجه به بهره‌برداری از بیمارستان علوی و کمک به وزارت بهداشت برای تجهیز این بیمارستان، ۲۵ میلیارد تومان برای محوطه‌سازی، تامین آمبولانس، ۱۲ تخت دیالیز و یک دستگاه سونوگرافی اختصاص داده شده است .

مدیرعامل شرکت اسکان ایران به دیگر امکانات بیمارستان اشاره کرد و افزود: داروخانه، کلینیک تخصصی، استریل مرکزی، آمفی تئاتر، کلاس های آموزشی، بخش اداری، نمازخانه و بخش ویژه برای تاسیسات مجهز به آخرین تکنولوژی‌های تاسیساتی بیمارستانی در مواقع بحرانی از این موارد است.

وی این نکته را نیز عنوان کرد که احداث این بیمارستان برای ۸۰۰ نفر در حوزه درمان و خدمات پشتیبانی مرتبط با آن ، اشتغال مستقیم ایجاد می کند.یادآور می شود: در مدت بیش از چهار سال ساخت بیمارستان، روزانه به طور متوسط ۲۵۰ نفر در کارگاه ساختمانی مشغول به فعالیت های مختلف عمرانی بودند و در دوره ساخت نیز تعداد زیادی از نیروهای بومی در عملیات اجرایی مشارکت داشتند.

www.alavi-bonyad.com/6630