افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه منطقه «ماهنشان» زنجان برای محرومیت زدایی
جمعه 7 مرداد 1401

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان زنجان با مدیران این استان دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش بنیاد علوی، «سید پرویز فتاح» در این دیدار  که «وحید خاوه ای » مدیر عامل بنیاد علوی نیز حضور داشت از واگذاری ۱۰۰ هکتار از زمین‌های در اختیار بنیاد در زنجان به طرح ملی مسکن خبر داد. هم‌چنین ۲۰۰ هکتار از اراضی بنیاد برای احداث شهرک صنعتی زنجان واگذار شد.

فتاح از احداث یک درمانگاه با مشارکت سپاه پاسداران در منطقه خرم‌دره خبر داد. هم‌چنین ۵ هکتار از زمین‌های بنیاد مستضعفان گلدشت برای احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی واگذار می‌شود.


رئیس بنیاد مستضعفان درباره برنامه‌های محرومیت‌زدایی از منطقه گفت: بنیاد مستضعفان در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و حمایتی در این شهرستان اختصاص داده است. همچنین برای کمک به اشتغال و گره گشایی از اقشار ضعیف، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار استان زنجان قرار می‌گیرد.


مدیرعامل بنیاد علوی در بخشی از این جلسه درباره برنامه‌های این بنیاد در منطقه ماهنشان گفت: برای استان زنجان حدود 650 واحد مسکونی از سوی بنیاد علوی درنظر گرفته شده است. سال گذشته در منطقه ماهنشان برنامه مطالعاتی انجام دادیم. امسال نیز اعتبار مناسبی برای این منطقه در نظر گرفته شده است.


وحید خاوه‌ای درباره وام اشتغال قرض‌الحسنه نیز گفت: سال گذشته عمدتا در منطقه ماهنشان متمرکز بودیم و نزدیک به 8 میلیارد تومان اعتبار گذاشته بودیم که نزدیک به نصفی از آن را مصرف کردند. البته امسال مناطق دیگری نظیر ابهر را درنظر گرفته‌ایم که منتظریم رقم آن اعلام شود.
لازم به ذکر است که با تصمیم ریاست بنیاد مستضعفان در این جلسه، اعتبار سال جاری منطقه ماهنشان به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

/www.alavi-bonyad.com/4256