اعزام ۷ گروه جهادی تخصصی پزشکی و دندانپزشکی به نقاط محروم ۵ استان کشور
سه شنبه 15 اسفند 1402

مدیرعامل موسسه سلامت علوی از آغاز اعزام ۷ گروه جهادی تخصصی پزشکی و دندانپزشکی با مساعدت بنیاد علوی به ۶ شهرستان در ۵ استان کشور خبر داد.

علی ابرازه در گفت وگو با مرکز روابط‌ عمومی و رسانه بنیاد علوی افزود: این گروه های جهادی قرار است از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، قزوین، اصفهان و تهران، ۱۴ نوع خدمت پزشکی و دندانپزشکی ارائه دهند.

وی افزود: خدمات دندانپزشکی شامل جراحی و عصب کشی و ترمیم و تخصصی کودکان، دندانسازی شامل ساخت پروتز مصنوعی دندان، چشم پزشکی شامل ویزیت، غربالگری و اهدای عینک طبی؛ خدمات زنان و زایمان، کودکان، روان شناسی، توزیع تخصصی دارو با نظارت پزشک معتمد، آموزش و توانمندسازی جامعه هدف در حوزه پیشگیری از بیماری های مزمن منطقه ای، از جمله این موارد است.

وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده طی یک ماه توسط ۷ گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی که عملکرد و فعالیت های کشوری و منطقه ای دارند، ارائه می شود.

ابرازه درباره گروه های اعزامی توضیح داد: این گروه ها شامل یاس فاطمی (س)، شهید کاظمی آشتیانی، شهید حاج حسن شاطری، رئوف، ایقان، تیپ مستضعفین و گروه جهادی منتظران ظهور هستند.

وی افزود: پیش بینی می شود در طرح یاد شده بیش از ۷۰۰۰ نفر در 5 شهرستان و همچنین روستاهای محروم مناطق مذکور از خدمات تخصصی بهداشت و درمان ارائه شده توسط موسسه سلامت پایا بنیاد علوی  با مشارکت گروه های جهادی منتخب بهره مند شوند.

www.alavi-bonyad.com/11471