مدیرعامل بنیاد علوی: «مسکن سازی» برای محرومین و «اشتغال پایدار»، 2 برنامه اصلی در بهشهر مازندران است
جمعه 24 تیر 1401

مدیرعامل بنیاد علوی در دیدار با استاندار مازندران درباره 2 فعالیت اصلی بنیاد گفت: مسکن‌سازی برای محرومین و ایجاد اشتغال پایدار را در منطقه هدف بهشهر مازندران دنبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «وحید خاوه ای»  با سفر به استان مازندران ضمن بازدید از شهرستان بهشهر به عنوان منطقه هدف بنیاد، با مقامات استانی نیز دیدارهایی داشت .
مدیرعامل بنیاد علوی در جلسه‌ای‌ که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، با اشاره به فعالیت بنیاد در منطقه بهشهر گفت: مدتی است که ما در بهشهر کار می‌کنیم. با بررسی‌هایی که انجام شد و با بررسی اطلاعات محلی، 2-3 منطقه به ما معرفی شد که در نهایت جمع‌بندی ما این بود که طرح‌های آبادانی و پیشرفت بنیاد را در شهرستان بهشهر دنبال کنیم. اساس طرح‌های پیشرفت و آبادانی ما در این مناطق نیز کار کردن با مردم است و برای درگیر کردن مردم از گروه‌های جهادی مردمی استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به 2 فعالیت اساسی بنیاد در این منطقه گفت: تاکنون 2 کار عمده انجام شده است؛ اولی در حوزه مسکن است و کار دوم، موضوع اشتغال است معتقدم در حوزه اشتغال باید به مزیت‌های منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این منطقه ظرفیت توسعه باغات زیادی دارد. از سویی دیگر، یکسری کارگاه‌های خرد در منطقه وجود دارد که نیمه فعال‌اند. برای فعال کردن این واحدهای نیمه راکد برنامه داریم و تسهیلات در اختیارشان قرار می‌دهیم تا اشتغال پایداری ایجاد کنند.

توزیع 26 هزار بسته معیشتی در استان 
خاوه ای درباره دیگر برنامه‌های بنیاد در استان مازندران گفت: کارهای حمایتی نیز به فراخور زمان و شرایط انجام شده است. برای مثال، 26 هزار بسته معیشتی در اختیار سپاه پاسداران قرار دادیم تا در سطح استان توزیع کنند.
وی تاکید کرد: بسته‌های معیشتی در سطح استان توزیع شده است. موضوع مسکن را از بهشهر آغاز کردیم، اما مابقی منابع را نیز در مناطق اطراف آن توزیع کردیم. اگر حمایت‌ها در کل منطقه توزیع شود، شاید چندان اثربخش نباشد، اما وقتی در یک منطقه وارد می‌شویم، می‌توانیم به خوبی فعالیت کرده و اثرگذار باشیم. از سویی دیگر، تجربه کسب می‌کنیم و می‌توان همین تجربه‌ها را در دیگر مناطق به کار برد. در حقیقت اگر الگوی درستی شکل بگیرد قابل تسری در دیگر مناطق خواهد بود.

//www.alavi-bonyad.com/4164