بنیاد مستضعفان بیش از 300 میلیارد تومان طی دوسال در مناطق محروم اصفهان هزینه کرد
سه شنبه 18 مهر 1402

مدیرعامل بنیاد علوی از صرف هزینه بیش از 300 میلیارد تومانی برای ارائه خدمات در مناطق محروم استان اصفهان طی دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومي و رسانه بنیاد علوی؛ وحید خاوه‌ئی در دیدار با سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن ارایه گزارش عملکرد بنیاد علوی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته و 150 میلیارد تومان امسال در زمینه های مختلف خدمات در سطح مناطق محروم استان هزینه شده است.

در این نشست که جمعی از معاونین و مدیران استانداری اصفهان نیز حضور داشتند، در ارتباط با مسائل اقتصادی، امور حمایتی، اجتماعی و تعامل و همکاری بیشتر بحث و گفت و گو‌ شد.

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره بر هماهنگی و تعامل با مسئولین در انجام پروژه‌ها تاکید کرد: تمام مراحل شناسایی و انتخاب مناطق هدف همچنین برنامه ریزی برای پیشبرد پروژه ها با بهره گیری از نظرات و پیشنهاد مسئولین استان انجام می پذیرد.

خاوه ای با اشاره به نحوه حمایت و اجرای پروژه ها در مناطق محروم تصریح کرد: هدایت‌گری و تصمیم‌گیری راجع به اجرای پروژه ها با مشارکت دستگاه های اجرایی استان، حمایت و حضور مردم در مناطق محروم صورت می پذیرد.

به گفته معاون بنیاد مستضعفان، یکی از ویژگی های بنیاد علوی سپردن امور و پروژه ها به گروهای مردمی و جهادی است که باعث پیش رفت و پیشبرد فعالیت ها با اعتماد به آن ها است.

به گفته وی، اولویت بنیاد علوی در زمینه اشتغال، حمایت از مشاغل خرد خانگی و توانمند سازی گردانندگان این مشاغل است.

مدیرعامل بنیاد علوی در ادامه با اشاره به برخی خدمات بنیاد در مناطق استان اصفهان افزود: در حوزه باغ داری و مجموعه های بوم گردی، با حمایت و هدایت واحدهای بنیاد این امکان وجود دارد که پروژه را از ابتدا تا انتها دنبال و هدایت کنند و کمک هایی در زمینه های آموزش، توانمند سازی و غیره به محرومین در سطح استان ارائه نمایند.
استاندار اصفهان نیز در این نشست از حضور میدانی بنیاد علوی در حوزه محرومیت زدایی و مناطق محروم استان اصفهان قدردانی کرد.
مرتضوی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های مجاهدانه و پر حجم در فرآیندهای طولانی اداری مغفول می ماند،افزود: گره گشایی و ایجاد امید در مردم از اثرات خدمات گسترده و جهادی نهادهایی مانند بنیاد علوی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از مطالعات انجام شده در زمینه پیشرفت و آبادانی، بهره‌ گیری از تجربیات مردمی، توانمند سازی محرومان، استفاده از ظرفیت های گروه‌های جهادی و مردم تاکید کرد.

www.alavi-bonyad.com/9839