اشتغال زایی 300 نفر از بانوان روستاهای الیگودرز با پروژه زنجیره ارزش صنایع دستی بنیاد علوی
یکشنبه 26 شهریور 1402

بنیاد علوی با اجرای پروژه آموزش «چوقا بافی و عروسک سازی» در میان بانوان 40 روستای محروم شهرستان الیگودرز بر آن است که با تلاش و همت مردم، محرومیت و بیکاری را از این منطقه بکاهد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی؛ این پروژه با هدف مهارت افزایی و اشتغالزایی متناسب با توانایی و درآمدزایی بانوان مناطق محروم شهرستان الیگودرز، در میان 300 نفر در 40 روستای این شهرستان اجرایی شده است .

بانوان در روستاهای الیگودرز به ویژه در مناطق هدف بنیاد علوی نقش بسزایی در اقتصاد و معیشت خانواده دارند اما متاسفانه به علت نداشتن مهارت، در مشاغلی سخت و طاقت فرسا مانند دامداری و کشاورزی مشغول به کار هستند.

بنیاد علوی در نظر دارد پس از پایان این دوره ها، با برپایی کارگاه های بافت چوقا و عروسک سازی در تعدادی از روستاها و بکارگیری مستعدترین بانوان به صورت دائم، بتواند با درآمدزایی به اقتصاد خانواده در این مناطق کمک کند.

بنیاد علوی با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به این افراد، موجبات ایجاد ۴۵ شغل و پایداری ۴۵۰ نفر را فراهم کرده است که از میان افراد آموزش دیده، برای بانوانی که در آزمون مهارت سنجی نمره قبولی کسب کرده اند، مدرک معتبر نیز صادر خواهد شد.

یادآور می شود: با توجه به اینکه ذینفعان این پروژه از بانوان منطقه هستند علاوه بر آموزش صنایع دستی، دوره های مشاوره خانواده با هدف ارتقاء بهداشت روان، در حوزه های همسرداری، فرزند پروری و ارتباط بین فردی موثر نیز برگزار می شود.

www.alavi-bonyad.com/9552