اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارآفرینان تکاب توسط بنیاد علوی
سه شنبه 21 شهریور 1402

بنیاد علوی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیارد تومانی اشتغالزایی، از تولید کنندگان و کارآفرینان مناطق محروم تکاب حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی؛ این تسهیلات بر مبنای تبصره 16 در راستای تولید و اشتغال به  فعالان مناطق هدف بنیاد علوی در شهر و روستاهای تکاب اعطا شد.

در این طرح از رسته‌های شغلی گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی، زنبور داری، مصنوعات چوبی، بسته بندی فرآورده های گوشتی، لبنیات، پرورش ماهی و آبزیان، کارگاه‌های خیاطی، پرورش طیور، و… در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری(دامن برکات)، مهاجرت معکوس و حمایت از کسب و کارها در شهرستان تکاب و روستاهای منطقه حمایت شد.

یادآور می شود: توانمند سازی در حوزه اشتغال یکی از ماموریت های اصلی بنیاد علوی با نگاه ویژه به مناطق محروم است به همین دلیل بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور چارچوب خاصی را تدوین کرده و بر اساس این چارچوب، پیش از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی که به صورت تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده، پویایی‌های اقتصادی و قابلیت‌های موجود در هر منطقه از مناطق هدف خود در طرح آبادانی و پیشرفت را مد نظر قرار می‌دهد.

در این مسیر بنیاد مستضعفان تلاش دارد تا در هر رسته شغلی با تثبیت شبکه انسانی و به‌روز رسانی‌های مستمر، از پایدارسازی اشتغال ایجاد شده اطمینان یابد.

/www.alavi-bonyad.com/9465