دستاوردهای امضای قرارداد زنجیره ارزش گیاهان دارویی برای 106 کشاورز استان کرمانشاه
دوشنبه 2 مرداد 1402

پروژه زنجیره ارزش گیاهان دارویی با 106 کشاورز و با هدف کشت (106 هکتار) یولاف شرکت زرفام بنیاد علوی و شرکت دانش بنیان کشت و صنعت سالم فرآور باختر کرمانشاه به امضا رسیده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، در این پروژه با توجه به انعقاد تفاهم نامه با شرکت سالم فرآور، قرارداد خرید تضمینی محصولاتی تولیدی با کشاورزان منعقد شده، طبق قرارداد، این شرکت تمامی نهاده های مورد نیاز از جمله بذر مرغوب یولاف را تامین کرده است.

همچنین با رایزنی صورت گرفته با سالم فرآور مقرر شده که کل هزینه حمل بذر از کارخانه تا مزرعه برای کشاورزان عضو شبکه ، توسط شرکت پرداخت شود و در قبال آن وجهی از کشاورزان دریافت نگردد.50 درصد هزینه حمل محصول از مزرعه تا کارخانه نیز توسط شرکت سالم فراور پرداخت شود.

از سوی دیگر طبق توافق حاصله، هزینه بذر محصول نیز، پس از برداشت و تحویل به شرکت، با کشاورزان محاسبه خواهد شد.

این نکته قابل ذکر است که تمامی امتیازات اخذ شده به دلیل شبکه سازی، قدرت شبکه های شکل گرفته و اعتماد به تیم پروژه زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان کرمانشاه محقق شده، از جمله مزایای شبکه سازی افزایش قدرت چانه زنی است که در این پروژه به خوبی تعریف شده است.

شرکت دانش بنیان کشت و صنعت سالم فرآور باختر تولید کننده فرآورده‎های غذایی یولاف (جو دوسر) با نام تجاری بخشاژین، با بیش از هشت سال سابقه، در زمینه تولید و فرآوری محصولات خوراکی و آرایشی – بهداشتی از گیاه دارویی یولاف (جو دوسر) فعالیت دارد.

این شرکت یکی از دو شرکت دانش بنیان تولیدی نوع 2 در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی در استان کرمانشاه است. این شرکت موفق شده است در سال‏های اخیر، محصولاتی از قبیل نان، دانه پوست کنده، بلغور، پرک و آرد یولاف واقعی را با نام تجاری بخشاژین تولید و به بازار عرضه کند.

www.alavi-bonyad.com/8580/-2