فتاح در جلسه شورای اداری کردستان: سال گذشته بنیاد ۲۰۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی در کردستان ارائه کرد/ اضافه شدن مریوان به مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد
پنجشنبه 29 تیر 1402

رئیس بنیاد مستضعفان از ارائه ۲۰۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی بنیاد در استان کردستان طی سال گذشته خبر ‌داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی،«سید پرویز فتاح» در ادامه سفر به کردستان، در جلسه شورای اداری این استان حاضر باشد و با اشاره به بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه رفع محرومیت از این استان اظهار کرد: در سال گذشته بنیاد مستصعفان در حوزه محرومیت‌‌زدایی و همچنین اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت در استان کردستان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده بود که اجرای پروژه‌های آبادانی، کمک به معیشت محرومان و مواردی از این دست، بخشی از خدمات ما در این حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستصعفان برای کمک به محرومان کردستان، در طرح‌های احداث مسکن محرومان استان مشارکت می‌کند،گفت: بنیاد در احداث بیش از ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های پرمعلول، مددجویان کمیته امداد و محرومان فاقد پوشش حمایتی کردستان مشارکت دارد که بخش عمده‌ای از این واحدها تکمیل شده و اتمام مابقی نیز در دستور کار است.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: ما همچنین در حوزه کمک به‌ معیشت خانواده‌های محروم نیز اقداماتی در سطح استان داشتیم که توزیع ۶۵ هزار بسته حمایتی و معیشتی در کردستان، بخشی از این اقدامات است.

فتاح با اشاره به اینکه تا امروز شهرستان سروآباد تنها منطقه هدف بنیاد در طرح آبادانی و پیشرفت استان کردستان بوده، گفت: ما در سال‌های گذشته در این شهرستان حضور داشتیم و تا تکمیل تمام طرح‌های آبادانی خود نیز، در این منطقه استقرار خواهیم داشت و برهمین اساس امسال نیز ۱۲ میلیارد تومان به‌منظور اجرای تعهداتمان در این شهرستان تخصیص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز با درخواست استاندار کردستان مقرر شد تا شهرستان مریوان نیز به عنوان منطقه هدف جدید و شهرستان بیجار به عنوان منطقه ویژه بنیاد مستضعفان در اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت قرار گیرند.

فتاح افزود: بر همین اساس بنیاد مستضعفان ۴۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ مریوان در نظر گرفت تا طرح‌های آبادانی در این منطقه با سرعت آغاز شود.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: همچنین در جلسه امروز اعلام کردیم که با هدف کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین پاسخ به نیاز مراجعان موردی، ۳۰ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار خواهد گرفت که ۱۰ میلیارد تومان در اختیار هریک در استان و ۵ میلیارد تومان برای کمیته امداد و بهزیستی مریوان و سروآباد قرار داده می‌شود.

به ‌گفته فتاح، بنیاد مستضعفان در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال نیز برای امسال اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی را درنظر گرفته که ۳۰ میلیارد تومان آن به مناطق سروآباد و مریوان اختصاص خواهد یافت.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: علاوه بر این موارد، مقرر شد ۸ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرنقد در استان کردستان اختصاص یابد.

وی در ادامه با اشاره به درپیش‌رو بودن ایام اربعین حسینی (ع) از پشتیبانی، حمایت و تامین آب شرب موکب‌های برپاشده در مرز باشماق این استان خبر داد.

فتاح در پایان با اشاره به آمادگی بنیاد برای سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه دامپروری استان کردستان و شهرستان قروه، خاطرنشان کرد: ما آماده توسعه ظرفیت یک شرکت لبنی بنیاد در استان کردستان به منظور ۳ برابر شدن ظرفیت آن هستیم.

www.alavi-bonyad.com/8505