فتاح در مریوان اعلام کرد: تحویل ۱۰ هزار خانه به محرومان فاقد پوشش حمایتی سراسر کشور با مشارکت بنیاد مستضعفان
چهارشنبه 28 تیر 1402

رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در سفر به شهرستان مریوان در استان کردستان، از تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی به محرومان فاقد پوشش حمایتی با مشارکت این بنیاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، «سید پرویز فتاح» در سفر به شهرستان مریوان اظهار کرد: امروز با حضور در مریوان ، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی سراسر کشور را که در قالب تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحدی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن احداث شده اعلام کردیم.

وی درخصوص میزان مشارکت و سهم بنیاد مستضعفان در احداث این واحدهای مسکونی گفت: بنیاد  برای احداث این واحدها ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده  که ۵۰۰ میلیارد تومان آن به صورت کمک نقدی بلاعوض و ۷۰۰ میلیارد تومان آن در قالب تامین رایگان ۹۰ هزار تن سیمان و ۱۹ هزار تن میلگرد بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به پراکندگی و توزیع این واحدهای احداثی،  گفت: ۹۶ درصد این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و ۴درصد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساخته شده است.

به گفته فتاح ، این واحدها طی ۱۸ ماه گذشته احداث شده و علاوه بر ۱۰ هزار واحد تحویل داده شده، امروز، تا پایان سال ۷ هزار واحد دیگر نیز در سراسر کشور به این خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی تحویل می‌شود.

یادآور می شود: روز گذشته نیز با حضور فتاح در کرمانشاه، تحویل ۱۴هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر اعلام شده بود.

www.alavi-bonyad.com/8476