از اجرای ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی تا مشارکت بنیاد مستضعفان برای خانه‌دار شدن ۶۴۰۰ خانواده کرمانشاهی
چهارشنبه 28 تیر 1402

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان کرمانشاه برخی از اقدامات این بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی و اقتصادی کرمانشاه را برشمرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «سید پرویز فتاح» در حاشیه جلسه با استاندار و مسئولان استانی با اشاره به عملکرد ۲۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به رفع محرومیت از استان کرمانشاه اظهار کرد: ما در شهرستان سرفیروزآباد به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت خود، اجرایی طرح‌هایی را در دستور کار داریم و امسال نیز ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان به منظور اجرای این طرح‌ها، کمک به احداث مسکن محرومان، حمایت‌های معیشتی از نیازمندان، کمک به احداث مراکز درمانی، وام قرض‌الحسنه و غیره در این استان  هزینه کرده است و علاوه بر آن در اجرای طرح‌های اقتصادی نیز اقدامات قابل توجهی داشته‌ایم.

فتاح با اشاره به مشارکت بنیاد مستضعفان برای خانه‌دار شدن اقشار محروم این استان گفت: به ما با همکاری بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد، در احداث ۸۵۰ واحد مسکن محرومین استان کرمانشاه مشارکت داریم که ساخت بخش عمده‌ای از این واحدها تمام شده و مابقی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد به منظور ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: ما در سال گذشته نیز رقم قابل توجهی را به این امر اختصاص داده بودیم و امسال اعتبار درنظرگرفته شده برای وام قرص‌الحسنه ضروری و اشتغال از محل منابع بنیاد در کرمانشاه به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این سفر مقرر شد برای کمک به امور معیشتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان و همچنین پاسخ به نیاز مراجعان موردی، ۱۰ میلیارد  تومان در اختیار هریک از این نهادهای حمایتی و در مجموع ۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و بهزیستی کرمانشاه پرداخت شود.

به گفته فتاح در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های محروم استان کرمانشاه توزیع شده و امسال نیز حمایت‌های معیشتی از خانواده‌های محروم این استان ادامه دارد.

 

  جزئیاتی از سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی بنیاد در کرمانشاه

وی در ادامه با تشریح برخی اقدامات بنیاد در حوزه اقتصادی استان کرمانشاه نیز گفت: بنیاد مستضعفان در سنوات گذشته کارخانه‌ای قوطی‌سازی را که در سطح خاورمیانه نمونه است در این استان راه‌اندازی کرد که متاسفانه بدهی ۶۰ میلیون یورویی این کارخانه به صندوق توسعه ملی، کار را برای ادامه فعالیت این کارخانه دشوار کرده بود.

وی توضیح داد: بنیاد مستضعفان با بازپرداخت ۲۱۰۰ میلیارد تومان، این بدهی را تسویه و مانع بزرگی را از سر راه این کارخانه برداشت.

فتاح با اعلام خبر سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در حوزه کشاورزی این استان افزود: ما در مرز خسروی ، زمینی کشاورزی در اختیار داریم که قصد داریم ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای توسعه کار کشاورزی در این منطقه مرزی سرمایه‌گذاری کنیم که تاثیر بسزایی در اشتغال و تولید این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک زمین ۴۷ هکتاری در شهر کرمانشاه را به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و محروم در قالب طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده ، گفت: این زمین به طور کامل به طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد و ۵۴۰۰ واحد در این قطعه بارگذاری شده است .

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: علاوه بر واگذاری رایگان این زمین، ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به متقاضیان این واحدها پرداخت می‌کنیم. البته ما در واگذاری واحدها هیچ دخالتی نداریم و مسولیت واگذاری واحدها با دولت است.

 

مشارکت در مراسم اربعین

فتاح در ادامه با تاکید بر مشارکت بنیاد در مراسم اربعین امسال نیز گفت: ما همچون سال قبل در مراسم راهپیمایی اربعین مشارکت داریم و بخش عمده‌ای از مسولیت تامین آب شرب زائران در داخل مرزهای کشور به‌عهده ما گذاشته شده است.

وی افزود: تلاش می کنیم در نقاط مرزی کشور از جمله مرز خسروی حضور پررنگی داشته باشیم تا ان‌شاءالله خادم خوبی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

www.alavi-bonyad.com/8432