فتاح در سفر به ایلام خبر داد: واگذاری رایگان ۵۵۰۰ مِلک بنیاد مستضعفان به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان به مردم ایلام
چهارشنبه 31 خرداد 1402

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان ایلام، با تشریح بخشی از فعالیت ها بنیادی برای رفع محرومیت از این استان، از واگذاری ۵۵۰۰ ملک بنیاد مستضعفان با کاربری های کشاورزی، مسکونی و … به مردم این شهرستان به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «سید پرویز فتاح» در سفر به استان ایلام و در جلسه با استاندار این استان با اشاره به اهم اقدامات بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی از ایلام اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در حوزه بهداشت و درمان، احداث مسکن محرومان، واگذاری املاک و اراضی و همچنین ارائه تسهیلات قرض الحسنه و خدمات حمایتی در استان ایلام و به خصوص ۲ منطقه هلیلان و ملکشاهی اقداماتی را انجام داده که احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی ملکشاهی با اعتباری معادل ۵۲ میلیارد تومان بخشی از این خدمات است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه احداث ابنیه بیمارستان ملکشاهی به اتمام رسیده و ان‌شاءالله با تجهیز و تامین کادر درمانی آن توسط وزارت بهداشت، این بیمارستان هرچه‌ سریع تر در خدمت مردم قرار گیرد، افزود: فارغ از ۷ میلیارد تومانی که ما برای احداث بیمارستان ملکشاهی هزینه کردیم، با توجه به نیاز مطرح شده برای تکمیل این بیمارستان، بنیاد مستضعفان ۴۵ میلیارد تومان دیگر را در اختیار این پروژه قرار خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی بنیاد برای کمک به احداث یک بیمارستان در شهرستان هلیلان نیز ادامه داد: علاوه بر این، بنیاد مستضعفان در حوزه حمایت‌های بهداشتی و درمانی، تامین بسته‌های حمایتی برای ۱۵۰۰ مادر تحت پوشش طرح مادران باردار و شیرده را در استان ایلام عهده‌دار است.

فتاح با اشاره به مشارکت بنیاد مستضعفان در ساخت بیش از ۸۵۰ واحد مسکن محرومان اظهار کرد: ما در همکاری با بنیاد مسکن، کمیته امداد و سازمان بهزیستی، در احداث بیش از ۸۵۰ واحد مسکونی برای محرومان این استان مشارکت داریم که خوشبختانه بالای ۸۰ درصد این پروژه تکمیل شده است و طبق گفته مسئولان استانی، احداث تمامی این واحدها طی چند ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا پس از تکمیل احداث این واحدها، مجددا در ساخت مسکن محرومان برای استان ایلام، مشارکت داشته باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد در ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان به عنوان مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت حضور دارد. گفت: ما در اغلب استان ها، تنها یک منطقه به عنوان منطقه هدف طرح آبادانی و پیشرفت حضور داریم ولی در استان ایلام با توجه به اهمیت این استان، ما در ۲ منطقه از ایلام استقرار داریم و در سال گذشته نیز ۶۵ میلیارد تومان برای کمک به مردم و زیرساخت‌های این مناطق هزینه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان برای سال جاری نیز اعتباری معادل ۹۰ میلیارد تومان برای این ۲ منطقه درنظر گرفته است.

فتاح افزود: به دنبال درخواست مطرح شده از سوی استان و نیاز استان ایلام، در این سفر مقرر شد شهرستان آبدانان در جنوب ایلام نیز به مناطق هدف محرومیت‌زدایی و طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان اضافه شود و مناطق هدف بنیاد در این استان به ۳ منطقه افزایش می‌یابد.

www.alavi-bonyad.com/8114