فتاح در سفر به همدان اعلام کرد: جزئیات مصوبات حمایتی بنیاد مستضعفان برای استان همدان/ محرومیت‌زدایی‌ ۲۰۰ میلیاردی در استان همدان طی ۱۴۰۱
سه شنبه 2 خرداد 1402

رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه سفر به همدان و بازدید از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی بنیاد در این استان، در جلسه با مسولان استان همدان، مصوبات بنیاد برای اقدامات محرومیت‌زدایی این استان در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، «سید پرویز فتاح» در سفر به استان همدان و در جلسه با مسولان این استان اظهار کرد: بنیاد در سطح استان همدان ۲ کارخانه سیمان نهاوند و هگمتان را اداره می‌کند که این کارخانه‌ها در اشتغال و صنعت استان بسیار موثرند.

وی با بیان اینکه تولیدات این ۲ کارخانه تاثیر بسزایی در صنعت سیمان کشور دارند، افزود: بر همین اساس با توجه به درپیشِ‌رو بودن فصل تابستان، تلاش شود تا محدودیت زیادی در تامین برق این مجموعه‌ها اعمال نشود تا برنامه  تولید سیمان در این منطقه عقب نماند.

به گفته فتاح، بنیاد علاوه بر کارخانجات سیمان، در حوزه گردشگری و کشاورزی و دامپروری نیز در استان همدان فعال است که خدمات و تولیدات آنها قابل توجه است.

وی با اشاره با اقدامات بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی از استان همدان نیز گفت: بنیاد مستضعفان در ساخت ۱۰۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های دارای چندمعلول بهزیستی و البته خانواده‌های محروم استان همدان  مشارکت دارد و در جلسه با مسولان استان، تاکید شد تا اجرای این ‌روزه‌ها سرعت گیرد چراکه در صورت اتمام عملیات، این سهمیه برای استان قابلیت تکرار دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه به محرومان گفت: سال گذشته حدود ۴۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه از سوی بنیاد مستضعفان به محرومان استان همدان پرداخت شده و این اعتبار برای امسال نیز افزایش می‌یابد.

فتاح خاطرنشان کرد: همچنین بنیاد در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و محرومان استان همدان توزیع کرده و امسال نیز سهم بیشتری به استان تعلق خواهد گرفت.

فتاح با اشاره به حضور بنیاد در ۲ منطقه محروم استان همدان به عنوان مناطق هدف آبادانی و پیشرفت گفت: طی سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد در کل استان همدان هزینه شده است که در قالب حمایت از مادران باردار و شیرده، تامین جهیزیه، مسکن، بسته‌های معیشتی، پروژه‌های عمرانی و … اقدام شده است.

وی درخصوص مصوبات این سفر برای استان همدان نیز گفت: برای سال جاری ۱۱۵ میلیارد تومان مصوبات بنیاد برای استان همدان بوده که ۵۵ میلیارد تومان آن برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به محرومان این استان خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: همچنین مقرر شد به هر کدام از نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد استان، ۱۵ میلیارد تومان و در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای کمک‌های موردی به محرومان همدان پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، امسال مجددا تلاش می‌کنیم تا در حوزه تامین جهیزیه، صف متقاضیان دریافت جهیزیه را به صفر برسانیم.

به گفته فتاح، بنیاد برای ۲ منطقه هدف آبادانی خود در همدان نیز ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان علاوه بر موارد قبلی، تامین ۱۰۰۰ تُن سیمان ‌پروژه‌های عمرانی شهرستان «درگزین» را عهده‌دار شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه با استاندار همدان مقرر شد بنیاد مستضعفان برخی زمین‌های کشاورزی و املاک در اختیارش در استان همدان را به کشاورزان به‌گونه‌ای که به نفع مردم باشد، واگذار کند.

www.alavi-bonyad.com/7739