تاکید مدیرعامل بنیاد علوی بر لزوم تسریع در روند ساخت مسکن محرومین گیلان/ تحقق برنامه‌های توانمندسازی مناطق در گرو همگامی دستگاه‌های متولی منطقه‌ است
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402

مدیرعامل بنیاد علوی در سفر به شفت با تاکید بر لزوم تسریع در روند ساخت مسکن محرومین در استان گیلان افزود: تحقق برنامه‌های توانمندسازی مناطق در گرو همگامی دستگاه‌های متولی منطقه‌ است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، « وحید خاوه ای » در جریان بازدید از برخی مناطق شفت منطقه هدف بنیاد علوی در استان گیلان افزود: با احیای ظرفیت ها و به مشارکت طلبیدن مردم در پروژه ها امکان تغییر و تحول در شهرستان شفت فراهم می شود .

وی همچنین از مناطق شهری شفت و احمد سرگوراب، زمین های ورزشی، طرحهای آب رسانی و راهها و مناطق روستایی روستایی گنجار، سیاهمزگی، مزگده، چوب بر و و سفید خانی و امام زاده ابراهیم (ع)… شهرستان بازدید کرد.

خاوه ای پس از آن به شهرستان رشت رفت و در نشستی با استاندار گیلان با اشاره به عقب ماندن دستگاه های متولی از تعهدات خود در تفاهمنامه های ساخت واحدهای مسکونی محرومان در این استان گفت: در حالی که روند ساخت مسکن محرومان در نقاط مختلف کشور رشد بیش از 60 درصدی را پشت سر گذاشته اما در استان گیلان این رشد کمتر از 35 درصد است و در حال حاضر از 900 واحد تفاهم شده با دستگاه های مرتبط و متولی ، تنها 300 واحد ساخته و تحویل شده است .

تاکید بر تسریع اجرای تبصره 16(تسهیلات اشتغالزایی ) موضوع دیگری بود که مدیرعامل بنیاد علوی در نشست با استاندار گیلان مطرح کرد ، وی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای استان گیلان 240 میلیارد تومان بوده اما تا زمان حاضر فقط 80 میلیارد آن توسط بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است که ورود استاندار می‌تواند رفع موانع اعطای وام را تسریع بخشد.

استاندار گیلان نیز قول مساعد برای پیگیری رفع مشکلات مطرح شده را داد و گفت: بزودی نشستی با بانک های متولی برای تسهیل در روند اعطای تسهیلات برگزار می شود

«اسدالله عباسی » همچنین در این نشست از خدمات بنیاد مستضعفان در رسیدگی به محرومان و امید آفرینی قدردانی کرد.

 

/www.alavi-bonyad.com/7708