اجرای دهها اقدام عمرانی و زیرساختی توسط بنیاد علوی در جزیره لارک
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402

در فاصله ۱۶ کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم، یکی از زیباترین جزایر مرجانی ایران قرار دارد. لارک یکی از جنوبی‌ترین نقاط مرزی ایران و در نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به همین دلیل جزیره لارک علاوه بر جاذبه‌های دیدنی، اهمیت استراتژیک بسیار بالایی هم دارد. همچنین این جزیره در نزدیکی جزیره هرمز قرار دارد. فاصله بین لارک و هرمز یکی از مهمترین مسیرهای عبور کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌‎ها است.

همزمان با روز ملی خلیج فارس، فاطمه نیکو دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت جزیره لارک با اشاره به برنامه پنج ساله بنیاد علوی در این جزیره در گفت وگویی با روابط عمومی بنیاد علوی به تشریح اقدامات بنیاد از سال 1397 تاکنون پرداخت.

وی با بیان اینکه جزیره لارک، یکی از مناطق پایدار شونده بنیاد علوی محسوب می‌شود، افزود: مجموع اعتبارات تخصیصی در این 5 سال حدود 60 میلیارد تومان بوده که بخش عمده آن در حوزه زیرساختی هزینه شده است.

وی گفت: درطول این سال‌ها، دهها پروژه در حوزه‌های عمرانی، طرح هادی روستایی، ایمن‌سازی خط انتقال سوخت نیروگاه، اصلاح و تجهیز شبکه توزیع برق، احداث و تکمیل مسکن محرومان، طرح آبرسانی، ساخت و بهینه‌سازی اسکله، اجرای رینگ جزیره (جهت توسعه گردشگری) عملیاتی شده است.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لارک افزود: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به مساعدت به اصلاح و تجهيز شبكه توزيع برق جزيره (نصب و راه اندازی دو دستگاه ديزل ژنراتور) با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان، تكميل ساختمان انتظار مسافر، ادامه سايبان مسير اسكله و نورپردازی با حدود 11 میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

به گفته وی، اجرای رينگ جزيره از اسكله تا بوستان فانوس با حدود 3 میلیارد تومان، احداث بوستان با اعتباری بالغ بر7 میلیارد و 700 میلیون تومان، اجرای طرح هادی (با رویکرد گردشگری و بهسازی روستایی) با اعتبار دو میلیارد و 700 میلیون تومانی، ساخت و بهسازی اسکله با هزینه یک میلیارد و 300میلیون تومان، از دیگر اقدامات بنیاد علوی در این جزیره است.

 نیکو در ادامه افزود: در طی سال‌های اخیر علاوه بر این پروژه‌ها، طرح‌های متعدد اجتماعی در حوزه‌هایی مانند تعمیر و تجهیز مدارس و مساجد، تجهیز مراکز درمانگاهی، توان‌افزایی جوامع محلی، آموزش فنی و حرفه‌ای، احداث سالن‌های ورزشی و کمک به گروه‌های جهادی نیز در لارک در دست انجام است.

www.alavi-bonyad.com/7430