تشریح برخی اقدامات فرهنگی و تربیتی بنیاد علوی در مناطق کم‌برخوردار شهرستان‌های خلخال و کوثر
شنبه 9 اردیبهشت 1402

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر گفت: ۱۲ باب مسجد در مناطق محروم و هدف بنیاد علوی در شهرستان‌های خلخال و کوثر مفروش شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «لیلا شعبان علیزاده» افزود: بنیاد علوی برای مفروش کردن این 12 باب مسجد، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار را به تهیه 2 هزار و 112 متر فرش سجاده ای اختصاص داده است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر تصریح کرد: از مجموع ۱۲ باب مسجد، ۹ باب در شهرستان خلخال و ۳ باب در شهرستان کوثر از مناطق محروم و هدف بنیاد علوی واقع شده است.

شعبان علیزاده این توضیح را نیز داد که بنیاد علوی در برنامه پیشرفت منطقه‌ای خود توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و تربیتی دارد و مساجد به عنوان خاستگاه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدنظر هستند.

وی همچنین گفت: حمایت از استقرار علما در 5 روستا از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد علوی در دو شهرستان خلخال و کوثر است.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ فاخر عفاف و حجاب، تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به مسئله حجاب،۴۰۰ قواره چادر و مقنعه با محوریت برنامه‌های تربیتی برای دختران نوجوان و جوان توزیع شده است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر افزود: در قالب کاروان‌های زیارتی نیز تاکنون ۱۲۰ نفر به کربلای معلی و ۸۸ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند و از برنامه زیارتی و فرهنگی در نظر گرفته شده استفاده کرده‌اند.

وی توزیع لوازم‌التحریر میان 300 دانش آموز، تهیه و توزیع افطاری ساده در 7 روستا، اطعام و برگزاری جشن‌های عید غدیر را از دیگر برنامه‌های فرهنگی نهاد آبادانی و پیشرفت خلخال و کوثر برای محرومین این منطقه اعلام کرد.

www.alavi-bonyad.com/7348/