در طرح‌های اشتغالزایی بنیاد علوی محقق شد/ ایجاد اشتغال پایدار برای حدود 20 هزار نفر در سال 1401
شنبه 9 اردیبهشت 1402

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت زرفام کیش می‌گوید که این شرکت به عنوان مجری طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی بنیاد علوی، در سال 1401، یک هزار و 768 هزار میلیارد تومان اعتبار را برای ایجاد اشتغال، 19 هزار و 637 نفر در مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور هزینه کرده است.

«علیرضا قزل» در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی افزود: سال گذشته این اقدامات در قالب «طرح ملی اشتغال حامی» و با هدف توانمندسازی و ایجاد یا پایدارسازی اشتغال دهک‌های پایین جامعه اجرایی شد.

وی گفت: از مجموع 31 استان تحت پوشش طرح، استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان به ترتیب بیشترین میزان اشتغالزایی و اعتبار را به خود اختصاص داده‌اند.

یادآور می‌شود: شرکت توسعه تجارت زرفام کیش سال گذشته دو طرح ملی « اشتغال حامی » و « تسهیلات حامی» را اجرایی کرد. «طرح اشتغال حامی» با هدف شناسايي مزيت‌های منطقه و تحليل زنجيره ارزش و همچنين استفاده از نخبگان، مراكز علمی و تحقيقاتی، كارآفرينان و متوليان دستگاه‌های دولتي عملیاتی شد. از جمله دستاوردهای متمايز این طرح نسبت به پروژه‌های مشابه اشتغالزايی در كشور می‌توان به مواردی چون ثبت اولين فهرست بهای كسب و كار در سال ١٤٠١ توسط بنیاد علوی اشاره کرد و بر مبنای این طرح این بنياد مرجع صلاحيت سنجی فعالان حوزه كسب و كار و اعطا رتبه خواهد شد.

مجری طرح اشتغالزایی بنیاد علوی افزود: به دلیل هم راستا شدن اهداف پروژه‌ها و منافع فعالین بخش خصوصی، افراد توانمند این حوزه نیز وارد عرصه شده و همزمان بازار تضمین می‌شود.

وی درباره «طرح ملی تسهیلات حامی» نیز توضیح داد: در اين روش اهليت‌سنجی، اعتبارسنجی، بازديد قبل از پرداخت، تعيين نحوه هزينه كرد تسهيلات و بازديد بعد از پرداخت، در قالب سامانه يكپارچه تسهيلات خرد حامی پياده‌سـازی می‌شود و به عنوان اولین سامانه کشور به سـامانه تبصره ١٦ وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي متصل شده است.

www.alavi-bonyad.com/7342