اعتبار 70 میلیارد تومانی بنیاد علوی برای پروژه های محرومیت زدایی شهرستان هلیلان
پنجشنبه 24 فروردین 1402

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان هلیلان در استان ایلام گفت: بنیاد علوی از دو سال اخیر تاکنون، بالغ بر 70 میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای پروژه های رفع محرومیت در این شهرستان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، «حسین بیگی» افزود: بنیاد در چهار حوزه عمران و زیرساخت ، فرهنگی و اجتماعی ، اشتغال و اقتصاد و سلامت و درمان به جامعه هدف خود ارائه خدمت می کند

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان افزود: بنیاد تاکنون در ۸۱ منطقه کشور فعالیت های محرومیت زدایی را دنبال کرده و با توجه به حجم انباشته مشکلات در شهرستان های ملکشاهی و هلیلان این خدمات را به ساکنان این نقاط دنبال می کند.

بیگی تاکید کرد: فعالیت های عمرانی بنیاد علوی در شهرستان هلیلان شامل ساخت مدرسه و منازل مسکونی نیازمندان، بهسازی معابر و راه های دسترسی روستایی، تعمیر و تجهیز مدارس و مساجد و همچنین آبرسانی بوده است.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه مشترک منعقد شده با بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بهزیستی عملیات احداث ۱۲۷ واحد مسکونی برای افراد واجد شرایط در این شهرستان آغاز شده که تاکنون ۶۰ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

بیگی افزود: بنیاد برای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض ، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد پرداخت می کند و در کنار آن بنیاد مسکن نیز ۲۰۰ میلیون تومان به شکل تسهیلات در اختیار آنان قرار می دهد.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با بهزیستی خانواده هایی دارای ۲ معلول و بیشتر، در نقاط روستایی از ۱۵۰ میلیون تومان کمک بنیاد علوی و ۵۰ میلیون تومانی بهزیستی به شکل بلاعوض بهره مند می شوند، در نقاط شهری کمک بنیاد علوی ۲۰۰ میلیون تومان  و بهزیستی نیز ۵۰ میلیون تومان است، به شرطی که از سهمیه بهزیستی استفاده نکرده باشند.

وی در پایان افزود: بنیاد علوی به عنوان بازوی خدمات اجتماعی بنیاد مستضعفان از سال ۹۸ در شهرستان ملکشاهی و از شهریور ۹۹ در شهرستان هلیلان به عنوان مناطق هدف فعالیت های خود را آغاز کرده است.

www.alavi-bonyad.com/7302