با مشارکت بنیاد مستضعفان؛ آغاز عملیات ساخت ۱۰۵ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد
چهارشنبه 24 اسفند 1401

آیین کلنگ‌زنی ۱۰۵ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد امروز (چهارشنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و معاون بنیاد مستضعفان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، این ۱۰۵ کلاس درس در قالب ۵ مجتمع آموزشی جدید و ۷ مدرسه موجود با هدف کمک به افزایش سرانه آموزشی در منطقه محروم حاشیه مشهد مقدس احداث می‌شود.

 این پروژه آموزشی به صورت مشارکتی میان بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش تعریف شده و سهم مشارکت بنیاد مستضعفان و آموزش و پرورش در آن، ۵۰ درصد از کل هزینه‌ها‌ است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این پروژه طی ۲۴ ماه احداث شود ولی به گفته مسولان بنیاد مستضعفان، تلاش خواهد شد تا با سرعت‌بخشیدن به عملیات اجرایی، این ۱۰۵ کلاس درس در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پذیرای دانش‌آموزان محروم مشهدی باشند.

در این مراسم که «مجید باجلان» معاون برنامه ریزی بنیاد مستضعفان نیزحضور داشت ، آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد در سخنانی گفت: وضعیت تحصیل در حاشیه شهر همیشه مورد اهمیت بوده است و با همت نهاد‌های انقلابی وضعیت حاشیه شهر در طی این سال‌ها متحول شده که این تحول از نظر ساماندهی و فرهنگی کاملا مشهود است.

امام جمعه مشهد افزود: ما امروزه مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را به عنوان مناطق متدین نشین و انقلابی مشهد می‌شناسیم.

وی گفت: امروزه بنیاد مستضعفان به یک نهاد انقلابی و جهادی تبدیل شده است که اقدامات بزرگی در حوزه محرومیت زدایی انجام می‌دهد.

امام جمعه مشهد افزود: در حاشیه شهر، از نیاز‌های اصلی مردم نیاز‌های تربیتی، تعلیمی و آموزشی و پرورشی است که باید در این مناطق مثل تمامی مناطق دیگر شهر مردم از آن‌ها برخوردار باشند.

آیت الله علم الهدی گفت: ساخت این ۱۰۵ کلاس و ۱۲ مدرسه در حاشیه شهر، اتفاق مبارکی است که اگرچه بسیار کار بزرگی است، اما همچنان پاسخگوی نیاز‌های آموزشی حاشیه شهر نیست و همین تعداد مدارس نیز باید در چند شیفت به دانش آموزان سرویس بدهند.

او ادامه داد: امیدواریم این اقدام شروع یک جریان انقلابی و خدمت رسانی در حوزه آموزش و پرورش به مناطق قابل اهمیت حاشیه‌ای شهر مشهد باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: حاشیه شهر مشهد با ورود پرتعداد اتباع در چندسال اخیر، جمعیت زیادی را در خودش جای داده است و باید بتوانیم برای پرورش این جمعیت گام برداریم.

امام جمعه مشهد افزود: قطعا ما برای برنامه‌های آینده نظام، چشم به حضور پربرکت مردم انقلابی و متدین حاشیه شهر در جامعه داریم.

www.alavi-bonyad.com/7155