بنیاد علوی به کتابخانه های عمومی استان اردبیل کتاب اهدا کرد
شنبه 6 اسفند 1401

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، بنیاد علوی را پیشقدم در اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: این نهاد انقلابی در اهدای یار مهربان و آئین روزگار به شهرها و مناطق محروم پیشگام بوده و حرکت‌های تحولی خوبی را انجام داده است.

به گزارش بنیاد علوی به نقل از خبرگزاری مهر، «پروانه رضاقلیزاده» در آیین اهدای کتاب از سوی بنیاد علوی به نهاد کتابخانه‌های عمومی اردبیل اهدای سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از سوی بنیاد علوی به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل را یادآور شد.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا از ظرفیت سایر نهادها و مجموعه‌ها نیز در این راستا استفاده شود.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد کتاب‌های اهدای بنیاد علوی مربوط به کتب کمک درسی و دانشگاهی بوده که این خود پشتیبانی‌های لازم را برای تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی و جذب جوانان و نوجوانان فراهم می‌آورد.

رضاقلیزاده افزود: با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و ارتقای آگاهی عمومی، ما از ظرفیت و همکاری نهادهای انقلابی بهره می‌بریم تا امکان دسترسی به کتابخانه‌های عمومی ارتقا یابد.

یادآور می شود: منابع کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیش از یک میلیون جلد کتاب است که از تنوع خاصی برخوردار است. ۸۳ باب کتابخانه عمومی در این استان فعال هستند.

www.alavi-bonyad.com/6934