مشارکت بنیاد مستضعفان در احداث 1800 واحد مسکونی برای محرومان استان بوشهر
جمعه 5 اسفند 1401

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان بوشهر، بخشی از اقدامات اقتصادی و اجتماعی این بنیاد برای کمک به تولید کشور و رفع محرومیت در استان بوشهر را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از بنیاد مستضعفان، «سید پرویز فتاح» در جلسه شورای اداری استان با اشاره به نقش بنیاد در حفاری سه جلقه چاه در میدان های نفتی گلخاری از مشارکت در طرح بزرگ پتروشیمی در عسلویه نیز خبر داد.

وی در باره برنامه‌ها و اقدامات بنیاد برای حمایت از محرومان استان بوشهر نیز گفت: در کنار فعالیت‌های اقتصادی، اقداماتی برای حمایت از محرومان استان در حال انجام است در شهرستان دشتستان نیز به عنوان منطقه هدف طرح محرومیت‌زدایی بنیاد حضور داریم.

فتاح افزود: بنیاد مستضعفان با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن در حال احداث بیش از ۱۳۰۰ واحد مسکونی با هدف خانه‌دار شدن مددجویان کمیته امداد، خانواده‌های دارای چند معلول و محرومان فاقد پوشش حمایتی در این استان است که از این تعداد، ۶۷۸ واحد تحویل و یا در شرف تحویل به این عزیزان است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در سفر امروز نیز مصوب شد ۵۴۵ واحد مسکونی دیگر به این تعداد اضافه شود و ان‌شاءالله با اجرایی شدن این مصوبه، علاوه بر خانه‌دار شدن تعداد بیشتری از خانواده‌های محروم استان، تمام خانواده‌های دارای چند معلول بوشهری نیز صاحب‌خانه می‌شوند.

وی با اعلام اختصاص بیش از ۴۲ هزار بسته معیشتی و لبنی برای حمایت از خانواده‌های نیازمند استان طی یکسال گذشته گفت: علاوه بر این موارد بنیاد مستضعفان در تامین جهیزیه ۳۰۰ عروس بوشهری تحت پوشش بهزیستی مشارکت می‌کند.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغال در بوشهر برنامه ویژه‌ای را دنبال می‌کند، افزود: بنیاد طی سال جاری مبلغ ۴۲ میلیارد تومان را برای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در استان بوشهر اختصاص داده و در این سفر نیز مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه از خرید یک دستگاه آمبولانس، کمک به یک بیمارستان، یک مرکز درمانی، احداث زمین چمن مصنوعی و تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل برخی از ‌پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتستان به عنوان منطقه هدف محرومیت‌زدایی بنیاد در استان بوشهر خبر داد.

وی گفت:  در بنیاد مستضعفان آماده‌ایم که در صورت نیاز استان، زمین‌های در اختیارمان را که قابلیت کاربری آموزشی، درمانی و عمومی همچون نهضت ملی مسکن داشته باشد برای خدمت‌رسانی بیشتر واگذار کنیم.

فتاح در پایان خاطرنشان کرد: در این سفر با توجه به در پیش رو بودن سال نو و ماه مبارک رمضان، مقرر شد برای کمک بیشتر به محرومان استان، بنیاد مستضعفان ۲۰ میلیارد تومان به بهزیستی و کمیته امداد برای توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های موردی نیازمندان پرداخت کند.

www.alavi-bonyad.com/6925