رئیس دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: رهبر انقلاب از اقدامات محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان خشنود می‌شوند
چهارشنبه 26 بهمن 1401

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بهره‌برداری از ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷هزار میلیارد تومان در سال جاری، با تقدیر از این اقدامات بنیاد گفت: گزارش این اقدامات بنیاد مستضعفان را به استماع مقام معظم رهبری می‌رسانم و حتما حضرت آقا از این دست اقدامات شما خشنود خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی به نقل از بنیاد مستضعفان، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب در آیین بهره‌برداری از ۷۵۰۰ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: ایران کشوری ولایتی است. گرچه راهپیمایی ۲۲ بهمن هر ساله باشکوه برگزار می‌شود اما حضور مردم در راهپیمایی امسال چیز دیگری بود و مردم کاری کردند کارستان که در این هوای سرد و برف و باران همه اقشار از پیرزن و پیرمرد، جوان و نوجوان، زن و مرد همه به میدان آمدند و یک صدا همراهی با نظام جمهوری اسلامی را فریاد زدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در این مراسم نوجوانان و کودکانی حضور داشتند که امام خمینی (ره) و انقلاب را ندیده بودند و حتی در دوره ۸ سال دفاع مقدس نیز متولد نشده بودند اما در مراسم راهیپمایی ۲۲ بهمن فریاد می‌زدند تا جان داریم و خون در بدن ماست از انقلاب و رهبری این نظام دفاع می‌کنیم.

وی یادآور شد: برخی از خانواده‌ها در راه این انقلاب و نظام جان خود و فرزندانشان را فدا کردند، مادرانی که ۴ فرزندشان در طول ۸ سال دفاع مقدس شهید شد و چنین ایثار و فداکاری‌هایی کردند تا این انقلاب پا برجا بماند.

رئیس دفتر رهبر انقلاب ادامه داد: حضور باشکوه و پر شور مردمی مشت محکمی بر دهان استکبار بود؛ آنها با دیدن این راهپیمایی مردمی رسوا شدند و طبیعی است که وقتی استکبار و آمریکای جنايتکار این صحنه ها را می بیند عصبانی شود و از همه شیوه ها و راه ها استفاده کند تا مردم را به گمراهی بکشاند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: اموال پهلوی همان اموال متروکه شاه خائن و خانواده‌اش است که وقتی از کشور فرار کردند، آنها را جاگذاشتند؛ می‌گویند آنها در زمان فرار بیش از ۳۰۰ چمدان پر از طلا و جواهر این کشور را غارت کردند اما کارخانه و زمین هایی که نمی‌توانستند ببرند امروز بین مردم و نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد مستضعفان با دستور امام راحل گفت: امام خمینی (ره) بلافاصله پس از انقلاب و با فاصله ۱۷ روز در ۹ اسفند فرمان تشکیل بنیاد مستضعفان را صادر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، فضای مجازی را خطرناک و تهدیدآمیز دانست و گفت: به لطف خداوند جوانان ما آگاه و روشن هستند اما پادزهر خطر فضای مجازی مراسم نماز جمعه، اعتکاف، عاشورا و مراسم اربعین است که میزبان جمعیت میلیونی زائران است و هرساله مردم بسیاری از شهرهای دور و نزدیک در این مراسم شرکت می‌کنند و حتی شاهد بودیم عده‌ای از مشهد با پای پیاده در راهپیمایی اربعین حضور داشتند.

وی ادامه داد: باید پای کودکان و نوجوانان خود را از کودکی به مسجد و هیات های مذهبی باز کنیم تا در مراسم دعا شرکت کنند و بیمه امام حسین و شکست ناپذیر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد و اقدامات بنیاد مستضعفان نشان داد که قدم‌های بزرگی در راستای محرومیت زدایی کشور برداشته شده است اما هنوز کافی نیست و اگر می خواهیم بر دشمن پیروز شویم باید مراتب علم و دانش خود را بالا ببریم زیرا تا کشور به علم و تکنولوژی مجهز نباشد نمی‌تواند پیشرفت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر علم و تکنولوژی در دست استکبار است و هر کاری می خواهند می کنند بنابراین باید مراتب علمی کشور ارتقا یابد تا دست نیاز علمی ما به خارج از ایران قطع شود و باید شمشیر برنده علم را از دست دشمن بگیریم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: باید مراکز علمی و دانش بنیان را افزایش دهیم که این سلاح می تواند قفل های بسته را باز کند همانطور که در علوم نظامی و درمانی و فرهنگی پیشرفت چشمگیری داشتیم و قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی با تقدیر از عملکرد محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان گفت: گزارش این اقدامات بنیاد مستضعفان را به استماع مقام معظم رهبری می‌رسانم و امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به شما بدهد چرا که حتما حضرت آقا از این دست اقدامات شما خشنود خواهند شد.

www.alavi-bonyad.com/6840/