جزئیات ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در سال 1401
چهارشنبه 26 بهمن 1401

معاون بنیاد مستضعفان، جزئیاتی از ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌‌زدایی این بنیاد به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان را در سال جاری تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، «وحید خاوه ای » مدیرعامل بنیاد علوی در آیین بهره‌برداری از 7500 طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تبریک ایام دهه فجر انقلاب و حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: بنیاد طی سال‌های اخیر در خصوص محرومیت‌‌زدایی همراه با توانمند‌سازی تهیدستان اقدامات مهمی انجام داده است.

وی افزود: برنامه‌های پیشرفت منطقه‌ای در ۶۶ منطقه محروم کشور دنبال می‌شود و در این برنامه‌ها موضوع تامین مسکن محرومین به عنوان یک اقدام شاخص و فراگیر در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد علوی با تشریح برخی اقدامات بنیاد در حوزه مسکن نیز گفت: بنیاد مستضعفان کمک‌های نقدی بلاعوض، مصالح ساختمانی، سیمان و میلگرد رایگان در اختیار مردم نیازمند و همچنین زمین رایگان برای ساخت مسکن در قالب طرح‌های دولتی در اختیار دولت قرار داده است.

خاوه ای با اشاره بر اینکه بنیاد در تأمین حدود ۹ هزار واحد مسکونی در طرح مسکن ملی مشارکت کرده است ، افزود: همچنین در اجرای طرح‌های عمرانی 190 هزار تن سیمان و 28 هزار تن میلگرد اهدا شد.

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد در راستای اشتغال‌زایی در مناطق محروم تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 500 میلیارد تومان به مردم اعطا کرده است، گفت: امروز آیین بهره‌برداری از 7500 طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 7 هزار میلیارد تومان در حال برگزاری است که بیشترین طرح ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی انجام شده و بالاترین اعتبار نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان هزینه شده است.

به گفته وی ، بنیاد همواره در بخش حمایتی مانند آزادسازی زندانیان غیرعمد، تامین البسه برای محرومان و تامین لوازم خانگی، کمک به خانواده‌های پرنوزاد نیز همواره فعالیت دارد و امسال نیز انواع مساعدت ها با اعتباری بیش از یکهزار میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و 400 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی کشور را انجام داده است .

خاوه ای افزود:  بنیاد مستضعفان حدود 3 میلیون بسته معیشتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زندانیان و خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت اهدا کرده است و علاوه بر این برای تامین جهیزیه 18 هزار نوعروس با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) پیش قدم شده است.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات بنیاد در مناطق محروم نیز توضیح داد: در بخش ورزش و اوقات فراغت برای احداث، تعمیر و تجهیز 110 زمین چمن مصنوعی، محلی و سالن ورزشی به ارزش 33 میلیارد تومان در مناطق محروم و دور افتاده اقدام شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی افزود: بنیاد در حوزه بهداشت و درمان نیز برای تعمیر و تجهیز 6 مرکز درمانی و بیمارستانی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان، احداث 4 مرکز سلامت و درمانی در مناطق محروم به ارزش 800 میلیارد تومان و تحویل 30 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی مناطق محروم به ارزش 70 میلیارد تومان مشارکت داشته است.

وی ادامه داد : علاوه بر این بنیاد در طرح‌های مختلف آبرسانی، آبخیزداری و راه روستایی و مشارکت در لایروبی 90 رشته قنات در مناطق محروم به ارزش 48 میلیارد تومان اقدامات لازم را به عمل آورده است.

معاون بنیاد محرومیت زدایی بنیاد مستعضفان افزود: بنیاد در بخش آموزش نیز در طرح‌های مختلف آموزشی از قبیل احداث 60 کلاس درس در قالب 14 مدرسه به ارزش 20 میلیارد تومان و تعمیر و تجهیز 200 کلاس درس در قالب 70 مدرسه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان اقدام کرده است.

www.alavi-bonyad.com/6807/